Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir w sprzedaży. Pierwsze opinie fanów - super!

Atari i Obsidian Entertainment ogłosiły, że na rynek Stanów Zjednoczonych trafiło właśnie Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir. Rozszerzenie do Neverwinter Nights 2 już po pierwszych dniach sprzedaży zbiera świetne recenzje na zagranicznych forach fanowskich.

Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir trafiło już do sklepów w Stanach Zjednoczonych. Cena gry wynosi niecałe 30 dolarów. Pierwsze komentarze fanów wskazują, że jak najbardziej warto zapłacić za tytuł.

Storm of Zehir oferuje szereg rozwiązań, które wzbudzą uśmiech na twarzy każdego fana takich produkcji jak Icewind Dale czy wreszcie legendarne Baldur's Gate. Tytuł oferuje możliwość tworzenia całej drużyny od podstaw (choć interakcje i spontaniczne dialogi pomiędzy postaciami będą się pojawiać), globalną mapę terenu, po której porusza się drużyna oraz co za tym idzie - pełną dowolność w działaniach.

Fabuła Storm of Zehir związana jest z Wybrzeżem Mieczy, które po wojnie z Królem Cieni próbuje się wydostać z gospodarczej zapaści. Jest to trudne, chociażby ze względu na syndykaty handlowe próbujące przejąć całkowitą kontrolę nad ekonomią tego regionu. Gracz ma do wyboru dwie możliwości - wejść w sojusz z syndykatem lub też rozpocząć działalność na własną rękę. Oczywiście tłem tych działań będzie odpowiednia fabuła, która zapewni od 20 do 30 godzin zabawy. Do tego dochodzą nowe klasy (Hellrie Warlock oraz Swashbuckler - awanturnik), rasy, zaklęcia i wiele innych elementów. Co ważne - pojawia się również możliwość rozegrania całej kampanii w trybie cooperative, w sieci (na pewno z czasem zaowocuje to ciekawymi modami i kampaniami mistrzów gry).

Komentarze fanów - "Storm of Zehir rządzi!"

Pierwsze komentarze na zagranicznych forach wskazują, że gra jest niesamowita i wreszcie wprowadza do serii NWN klasyczne rozwiązania D&D. Gracze mogą swobodnie rozwijać swoją drużynę i wątek fabularny, odwiedzić znane z pierwowzoru lokacje jak "Crossroad Keep" oraz podróżować do takich odległych punktów jak dżungla Samarach. Im dalej od cywilizacji tym większe wyzwania czekają graczy.

Największe pochwały zbierają w komentarzach: mapa świata, nowy system odpoczynku (koniec z przyklękaniem drużyny na 5 sekund i dominacją klas czarujących) oraz znacznie poprawione AI towarzyszy i wrogów. Jeśli ktoś chce sam zapoznać się opiniami fanów powinien odwiedzić ten temat na zagranicznym forum (język angielski, niektóre opinie od 18 roku życia).

Niestety CD Projekt, polski wydawca tytułu, nie określił jeszcze kiedy możemy spodziewać się gry na rodzimym rynku. Można się jednak domyślać, że pojawi się ona nie wcześniej niż w styczniu/lutym przyszłego roku...


Zobacz również