Neverwinter Nights 2 - notatki z podróży po Faerunie

Po raz kolejny zło podnosi ohydny, oślizły i najeżony rogami łeb. Po raz kolejny jesteś jedyną osobą na całym Wybrzeżu Mieczy, zdolną powstrzymać hordy demonów przed zniewoleniem ludzkości. Po raz kolejny w czasie swoich wędrówek napotkasz towarzyszy skłonnych podążyć za tobą na koniec świata za przysłowiową miskę ryżu... Ale czymże jest w końcu taka błahostka jak ratowanie świata dla kogoś, kto drowy z Podmroku zjada na śniadanie, a bandyci z zaułków Neverwinter płacą mu "za ochronę"?

Jak zapewne zauważyliście, największą moim zdaniem wadę gry - czyli wtórność fabuły - wyjaśniłem już na początku. Nie mam zastrzeżeń co do jakości questów, chciałbym jednak doczekać większej liczby tytułów, w których nie chodzi tylko i wyłącznie o pokonanie Zła... Po tym krótkim wstępie możemy bez przeszkód przejść do bardziej rzeczowego opisu gry. Neverwinter Nights 2 to trzeci, po Oblivionie i opisywanym niedawno przeze mnie Gothic 3, pretendent do miana najlepszej gry fabularnej minionego już roku. Ponieważ z wymienionej trójki bohaterka dzisiejsze recenzji ukazała się jako ostatnia, nie obędzie się bez porównań - zwłaszcza, że czas oddzielający premierę NWN 2 od Gothika nie był zbyt długi.

Co nowego?

Moduł tworzenia postaci udostępnia trójwymiarowy widok bohatera (lub bohaterki)

Moduł tworzenia postaci udostępnia trójwymiarowy widok bohatera (lub bohaterki)

Produkcja firmy Wizards of the Coast reprezentuje typową, dobrze znaną i lubianą konwencję gier opartych na systemie Dungeons & Dragons, ze wszystkimi jego cechami charakterystycznymi - rozbudowanym modułem tworzenia postaci, systemem klas postaci, rasami, atutami i umiejętnościami. W porównaniu z pierwszą częścią cyklu "dwójka" wnosi szereg nowości, mniej lub bardziej znaczących. Za duży plus należy uznać zwiększenie limitu towarzyszących nam postaci, który wynosi obecnie 3 kompanów (jak pamiętamy, w "jedynce" mogliśmy podróżować tylko z jednym towarzyszem u boku). Oprócz tego, że grupa może liczyć maksymalnie 4 osoby, w niektórych questach dołączają do nas dodatkowe postacie, nad którymi jednak nie mamy kontroli, i po zakończeniu zadania opuszczają grupę.


Zobacz również