Niezbadane właściwości marketingowe mediów społecznościowych

Ponad połowa polskich firm nie oblicza efektywności działań marketingowych w mediach społecznościowych - wynika z raportu Social Media Brand Index 2010, przygotowanego przez agencję Think Kong.

Pod względem pomiaru skuteczności działań marketingowych w mediach społecznościowych polscy brand menedżerowie są daleko w tyle za np. specjalistami ds. marketingu z USA - tam aż 61% menedżerów jest w stanie wykazać konkretne wyniki prowadzonych działań. W Polsce 57% brand menedżerów największych marek nie oblicza skuteczności działań na portalach typu Facebook.

Dla 44% brand menedżerów uczestniczących w badaniu kłopot z oceną efektywności działań w mediach społecznościowych to bariera we wdrażaniu tego typu działań marketingowych. "Szkoda, bo wbrew obawom marketerów skuteczność działań w mediach społecznościowych da się mierzyć, nawet dość dokładnie"- komentuje Norbert Kilen z agencji marketingu interaktywnego Think Kong, koordynator badania.

Bariery to także nieznajomość wszystkich możliwości marketingu w social media (37% wskazań), brak wyodrębnionego budżetu na tego rodzaju działania (34%), wymóg stałej aktywności (27%). Problemem jest również brak zrozumienia ze strony decydentów (14%), obawa przed otwarciem się na dialog oraz brak odpowiednich procedur (po 10%)


Zobacz również