Niszowa przyszłość systemów zarządzania treścią

META Group przewiduje konsolidację na rynku systemów do zarządzania treścią (WCM) i ich integrację z systemami zarządzania całą treścią tworzoną w przedsiębiorstwie (ECM). Rynek WCM jest już na tyle dojrzały, że poszczególne rozwiązania nie różnią się zbytnio technologicznie, różni się natomiast m.in. reputacja i jakość obsługi oferowana przez dostawcę rozwiązania.

META Group przedstawiła raport METAspectrum poświęcony rynkowi narzędzi do zarządzania treścią w Internecie (WCM). Rynek ten obejmuje systemy zaprojektowane do prowadzenia witryn internetowych, w tym umożliwiające planowanie powierzchni, layoutu strony, nawigacji, rozwoju treści, zarządzanie procesem jego tworzenia, dostarczania, monitorowania odwiedzin i rozwoju strony.

Do 2007 roku, jak przewiduje META Group, systemy WCM wejdą w skład większych rozwiązań obejmujących wszystkie treści tworzone i przepływające w przedsiębiorstwie (enterprise content management - ECM). Niszowy rynek WCM powinien się utrzymać, ale w związku z presją cenową będzie kierował swoją ofertę raczej do firm średniej wielkości. Zdaniem analityków META Group, konsolidacja rynku WCM już się rozpoczyna.

META Group przebadał ogółem 14 produktów WCM i nie znalazł wielkich różnic. Zdaniem autorów raportu świadczy to o dojrzałości rynku, na którym klienci nie muszą się już kierować przy wyborze przede wszystkim względami technicznymi. Zamiast tego, według analityków, powinni skupić się na takich elementach jak strona finansowa wdrożenia, wsparcie, itp. Dostawcy rozwiązań WCM bowiem, przy bardzo małych różnicach technologicznych wyraźnie różnią się pod względem wielkości, reputacji, cen, obsługi.


Zobacz również