Notebooki Della z neostradą tp

Telekomunikacja Polska i Dell rozpoczęły współpracę, proponując wspólny zakupu dostępu do Internetu i notebooka. Jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną jest to debiut Della w Polsce. Dyrektor generalny Dell Polska, Jacek Murawski, zaprzeczył jednak jakoby w najbliższym czasie firma miała zamiar dalej rozszerzać ofertę dla klientów indywidualnych czy też sprzedawać komputery w innych kanałach sprzedażowych.

Pomysł łączenia sprzedaży komputerów z ofertą dostępu do Internetu nie jest nowy ("Komputer za złotówkę - marketingowy chwyt czy prawdziwa okazja"), nowa jest za to możliwość kupienia w Polsce notebooka Dell przez klientów indywidualnych. Oferowany model to Dell Inspiron 1501 - komputer budżetowy, chwalony jednak za dobre wykonanie, przyzwoite głośniki, cichą pracę i wydajną baterię.

Komentuje Jarosław Smulski, analityk IDC

Od kilku miesięcy analitycy oczekiwali wejścia na rynek konsumenckich komputerów Della. Wskazywano również na możliwe scenariusze tej premiery. Konsumenckie notebooki z linii Inspiron pojawiają się na rynku w dosyć zaskakujący sposób, jako część wspólnej oferty na usługi dostępu do Internetu Telekomunikacji Polskiej. O ile do ofert na bezprzewodowy Internet sieci komórkowych z notebookami za złotówkę zdążyliśmy się już przyzwyczaić, o tyle ta oferta jest pierwszą, jeśli chodzi o dostęp w technologii ADSL. Ponieważ oferta jest skierowana do odbiorców SoHo zdecydowano się na płatność ratalną i zrezygnowano z wabika w postaci hasła "notebook za złotówkę". Mimo, że grupa docelowa z reguły nie dysponuje aż tak dużymi środkami finansowymi, producent zdecydował się zaoferować komputer przenośny a nie desktop, dzięki czemu Dell wpisuje się w trend upowszechniania mobilnych komputerów domowych.

Dell dużą uwagę zwraca na serwis oferowanych komputerów i słusznie, ponieważ, zdecydował się wprowadzić wysokie standardy z rynku biznesowego. Serwis techniczny w trybie "Next Business Day", z naprawą u klienta wysoko podnosi poprzeczkę na rynku komputerów domowych, w którym w dalszym ciągu króluje serwis w formule "door-to-door". W początkowym okresie może to mieć niewielki wpływ na decyzje potencjalnych klientów, ci jednak, którzy się zdecydują na wybór Della, mogą pozostać wiernymi tej marce na długo. Mogą, pod warunkiem, że ten serwis rzeczywiście osiągnie poziom zbliżony do poziomu serwisu dla klientów biznesowych.

Notebook oferowany będzie nowym użytkownikom neostrady tp oraz tym, którzy zdecydują się na przedłużenie umowy. Dostępny będzie przy zakupie dowolnej wersji neostrady w każdej opcji abonamentowej poza umowami bezterminowymi. Jego cena, niezależnie od wyboru prędkości łącza czy okresu trwania umowy wynosić będzie 2268 złotych. Klient zdecyduje, czy za komputer zapłaci gotówką, czy w systemie ratalnym. Za obsługę kredytu (z nieoprocentowymi ratami) odpowiada współpracujący z TPSA Lucas Bank.

Dell Inspiron 1510

Dell Inspiron 1510

Ci, którzy liczą na to, że już wkrótce Dell wprowadzi do Polski swój amerykański system sprzedaży mocno się zawiodą. Jacek Murawski z polskiego oddziału firmy stanowczo stwierdził, że w najbliższym czasie indywidualni klienci nie będa mieli możliwości zamawiania złożonych z wybranych komponentów notebooków. Obecnie firma przewiduje sprzedaż jedynie jednego modelu i to tylko w ramach współpracy z TPSA.

Dostarczone przez firmę Dell specyfikacja notebooka Inspiron 1510

Procesor: Mobile AMD Sempron 3500+ (1.8GHz/512KB Cache)

Ekran: 15.4" WXGA (1280x800) z TrueLife

Pamięć: 512MB shared 533MHz DDR2 SDRAM

Dysk twardy: 80GB 5400 RPM SATA HDD

Karta graficzna: ATI Radeon Xpress 1150 do 256MB współdzielona HyperMemory (zintegrowana)

Napęd optyczny: DVD/CD-RW Combo (odtwarzanie/nagrywanie CD + odtwarzacz DVD)

Bateria: Bateria 6-ogniwowa 53WHr Li-Ion

Łączność:

- Zintegrowana karta sieciowa 100/100

- Karta bezprzewodowa Dell Wireless 1390 802.11b/g

Multimedia:

- Czytnik kart multimedialnych SD/SDIO, MMC

- 4 złącza USB 2.0

System operacyjny: Microsoft Windows XP Home PL

Aktualizacja: 03 września 2007 10:28

Artykuł został zaktualizowany o komentarz Jarosława Smulskiego, analityka firmy badawczej IDC.


Zobacz również