Nowe miary dla sieciowych sukcesów

Zapomnijmy o odsłonach i kliknięciach - o sukcesie w Internecie świadczy to, co użytkownik robi po wejściu na stronę WWW, a nie ile par oczu spojrzało na ekran.

Z najnowszych badań firmy Forrester Research wynika, że już niebawem firmy internetowe będą skupiać się na szczegółowych opisach zachowania użytkowników po wejściu na stronę WWW, takich jak wysłane listy, zamówione produkty czy czas spędzony w chat-roomach. Gromadzenie pogłębionych informacji na temat nawyków klientów to gorący temat dla obrońców prywatności, którzy twierdzą, że firmy internetowe zbyt często przekraczają granice przyzwoitości w konstruowaniu szczegółowego profilu użytkownika. Mimo to w tym i przyszłym roku firmy online będą zbierały coraz dokładniejsze informacje o swoich klientach.

"Wykorzystywanie kliknięć i odsłon w ocenie komercyjnego sukcesu strony przypomina ocenianie koncertu muzycznego według natężenia dźwięku. Wskaźniki te nie dostarczają żadnych istotnych informacji o tym, co się dzieje na witrynie" - twierdzi Eric Schmitt z Forrester Research.

Więcej informacji: www.pcworld.com


Zobacz również