Nowe postacie w Cinema 4D

Tartarus Development zapowiedziała prezentację dwóch nowych pluginów dla aplikacji Cinema 4D XL, które mają być przedstawione podczas targów SIGGRAPH w Los Angeles.

Doppelganger i Golem to dwa nowe pluginy do programu Cinema 4D XL opracowane przez firmę Tartarus Development, które zwiększają możliwości tworzenia animowanych postaci trójwymiarowych. Doppelhanger to system 'morph-blending' wykorzystujący zestaw suwaków za pomocą których można 'blendować' dowolną ilość obiektów, a jednym z podawanych przez przedstawicieli firmy przykładów jego zastosowania jest tworzenie grymasów mięśni twarzy w czasie wypowiadania fonemów. Wtyczka pracuje z wszystkimi obiektami 'poligonalnymi', włącznie z klatkami HyperNURBS i FFD.

Z kolei Golem to kolekcja ponad dwunastu narzędzi do animowania postaci, które oferują m.in opcje ukierunkowywania ruchu postaci na określone obiekty, automatyczne opcje kurczenia i rozciągania mięśni oraz możliwość 'dowiązania' pozycji, skali czy obrotów danego obiektu do ruchu innego obiektu animacji. Pozostałe opcje Golema umożliwiają utrzymanie stóp postaci nad podłogą, progresywne łamanie ruchu stawów i kręgosłupa oraz możliwość zastosowania odrębnych parametów obrotu dla górnej i dolnej części ciała.

http://www.maxoncomputer.co.uk


Zobacz również