Nvidia: "The Way It's Meant to Be Played" - teraz dla Macintoshy

Po tym, jak układy firmy NVidia zaczęły być montowane w komputerach Macintosh, gigant rynku kart graficznych wdrożyć chce program "The Way It's Meant to Be Played" na platformie Apple'a.

Rene Hass, menadżer generalny działu GPU dla komputerów mobilnych w NVidii powiedział, iż poprzez program "The Way It's Meant To Be Played" zachęcić chce deweloperów gier do tworzenia większej ilości tytułów dla platformy Apple'a i publikowania ich tym samym czasie co dla Windows.

Logo programu The Way It’s Meant to Be Played

Logo programu The Way It’s Meant to Be Played

To nie pierwszy raz, gdy NVidia promuje komputery Macintosh jako platformę dla graczy. Przykładem niech będzie chociaż prezentacja pierwszej karty zgodnej z bibliotekami DirectX 8 - układu GeForce 3 na konferencji Apple'a, w lutym 2001 r., gdzie demonstrowano możliwości akceleratora w grze Doom III, na trzy lata przed premierą tytułu.

Problemem jest fakt, iż większość tytułów tworzonych jest dla DirectX Microsoftu, który obsługiwany jest jedynie przez systemy Windows. W celu uruchomienia danej gry na Mac OS X należy użyć specjalnego emulatora lub "przenieść" tytuł na OpenGL, co niestety jest dość pracochłonne. Innym problemem jest to, że w większości komputerów Apple'a montowane są słabe układy graficzne, które nie nadają się praktycznie do rozrywki z nowymi tytułami gier. Wyjątkiem są tutaj droższe urządzenia z serii Mac Pro. Jeśli dodamy do tego wszystkiego fakt, iż platforma Apple'a jest mocno "uszczelniona" przez firmę z Cupertino to nie napawa to zbytnim optymizmem.

NVidia zachęca Apple'a do montowania bardziej wydajnych układów graficznych w komputerach Macintosh, w zamian oferuje pomoc w zwróceniu uwagi deweloperów gier na Maci. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasowe działania i obecną sytuację, wydaje się, że NVidia daleka jest od osiągnięcia sukcesu.


Zobacz również