Nvidia niewinna opóźnienia PlayStation 3

Nvidia nie boi się przesunięcia premiery konsoli Sony PlayStation 3. Firma dostarcza japońskiemu gigantowi jedynie licencję na technologię użytą do produkcji kart graficznych, które znajdą się w konsoli i opóźnienie rozpoczęcia sprzedaży PS3 nie ma dla niej większego znaczenia. Nvidia zapewnia także, że nie jest w żaden sposób przyczyną przesunięcia terminu debiutu urządzenia na rynku.

Niedawno koncern Sony odroczył premierę konsoli PlayStation 3, która miała pojawić się na półkach sklepowych wiosną tego roku. Oficjalną przyczyną są pewne tajemnicze opóźnienia w planie produkcyjnym. Tymczasem Jen-Hsun Hwang, prezes firmy Nvidia, powiedział na konferencji prasowej, że nie spodziewa się od koncernu Sony żadnych płatności w tym kwartale, mimo że stworzony przez tajwańskiego producenta chip graficzny RSX, który będzie napędzał PlayStation 3, jest już od dawna gotowy do montażu. Sony prawdopodobnie zdecyduje się zlecić produkcję tego chipsetu koncernowi IBM albo Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC).

Zwłoka Sony z wypuszczeniem PlayStation 3 na sklepowe półki jest bardzo nie na rękę firmie Nvidia. Wygląda na to, że największy rywal tajwańskiego koncernu, firma ATI Technologies, zyskał wyraźną przewagę na rynku konsol i odnosi wymierne zyski finansowe. Konsola Microsoft Xbox 360, wyposażona w chip graficzny R500 (Xenos) wyprodukowany przez ATI, jest sprzedawana już od kilku miesięcy i z dużą łatwością zdobywa rynek. ATI Technologies będzie też dostarczać grafikę dla najnowszego dziecka koncernu Nintendo czyli konsoli Revolution, która ma pojawić się na półkach sklepowych jeszcze w tym roku. Wszystko wskazuje na to, że Nvidia postawiła nie na tego konia, co powinna.


Zobacz również