Ogień dym i chmury
czyli pyrocluster w akcji

Cebas to firma zajmującą się tworzeniem bardzo przydatnych i zaawansowanych plug-inów dla 3D Studio MAX.

Cebas to firma zajmującą się tworzeniem bardzo przydatnych i zaawansowanych plug-inów dla 3D Studio MAX.

<CENTER>

 
</CENTER>

Jej najbardziej znanym produktem jest Real Lense Flare. PyroCluster to nowy, rewelacyjny plug-in, który daje możliwość stworzenia realistycznych chmur, oparów, dymu i efektów ogniopodobnych w 3D Studio MAX 2.x. Jako jeden z nielicznych działa zarówno jako filtr Video Post, jak i efekt atmosferyczny. Takie rozwiązanie umożliwia rendering efektu bez konieczności używania VideoPosta.

PyroCluster współpracuje z każdym systemem cząstek z MAX-a, a dodatkowo razem z nim dostarczany jest system cząstek A-Bomb. Po instalacji plugin można znaleźć w Create ->Helpers ->PyroCluster, Rendering ->VideoPost ->Add Image Filter Event-> PyroCluster i Rendering->Environment->Add ->PyroCluster.

Używanie PyroClustera jest bardzo proste. Wystarczy stworzyć jakikolwiek system cząstek i przyporządkować mu helpera PyroCluster. Następnie tworzenie naszego efektu możemy kontrolować na pięciu głównych roletach: Globals, Particle Age Effects, Particle Distance Effects, Fractal Fury i Illumination.

<CENTER>

 
</CENTER>

W ustawieniach parametrów globalnych w polu Globals mamy możliwość uaktywnienia efektu, zmiany promienia efektu, możemy ustalić parametry fosforyzacji oraz kolor naszego tworu. Kolor może być stały lub przejściowy (gradient). W polu Advanced możemy uaktywnić lub wyłączyć zaawansowane efekty, takie jak:

- Use Particle Rotation Stretch Factor - zaznaczenie tej opcji powoduje, że PyroCluster będzie analizował każdą cząstkę wraz z jej wektorem prędkości. Ta opcja spowoduje również uwzględnienie obrotu cząstek.

- Use Fractal Fury - włącza FF dla cieniowania cząstek systemu. Fractal Fury jest generatorem fraktalnego szumu (Noise) - kontroluje nieprzezroczystość każdej cząstki.

- Use Age Effects - włącza "starzenie się" cząstek (cząstka zanika w miarę upływu czasu).

- Use Distance Effects - zmienia parametry odległości "podmuchu" (Puff). Podmuchy mogą blaknąć, zmieniać kolor zależnie od dystansu, mogą stawać się mniejsze lub większe itd.

- Use Radial Distance Effects - kontroluje rozmiar efektu poprzez użycie cylindrycznych "granic" (Near i Far) wzdłuż osi emitera.

Pole Render Options zawiera dwie opcje:

- Use for Atmospheric - możliwość renderingu tylko jako efektu atmosferycznego.

- Use for Videopost - render w VideoPost. Ostatnie pole na rolecie Globals to Settings, gdzie dokonujemy operacji zapisu, odczytu lub resetu ustawień.

<CENTER>

 
</CENTER>


Zobacz również