Ojciec Quake'a pokazał nowy engine gier na Maki

John Carmack, współzałożyciel i obecnie Chief Technology Officer firmy id Software wziął udział w inicjującej sympozjum Worldwide Developer Conference prezentacji, prowadzonej przez szefa Apple, Steve'a Jobsa. Ojciec kultowej strzelaniny komputerowej Quake zaprezentował testowe wydanie nowego silnika graficznego dla gier, stworzone z myślą o platformie systemowej Mac OS X.

Silnik nazwany został "idTech 5" - na WWDC miała miejsce jego pierwsza publiczna prezentacja. Jak twierdzi twórca, zastosowanie tego engine'u "praktycznie eliminuje ograniczenia pamięci tekstur", dzięki czemu możliwe będzie tworzenie złożonych i rozbudowanych światów, krajobrazów i wnętrz o dużym stopniu szczegółowości. "idTech5" będzie licencjonowany producentom gier, należy więc spodziewać się, że nowe, zaawansowane graficznie tytuły trafią także na Maka.

Dalsze szczegóły tej technologii id Software zamierza ujawnić w trakcie targów E3, które odbędą się w kalifornijskim mieście Santa Monica w lipcu br., oraz na zaplanowanej na sierpień w teksańskim Dallas imprezie QuakeCon.

Przypomnijmy, iż Carmack i Jobs wystąpili już wspólnie "na scenie". Miało to miejsce podczas prezentacji prowadzonej przez szefa Apple'a na Macworld Expo 2001 w Tokio. Wtedy Carmack pokazał rozwojową wersję silinika, wykorzystanego potem w Doomie III.

Więcej informacji: id Software


Zobacz również