Opera zdobywa Europę

Norweska firma Opera Software jest wprawdzie mała, ale jej przeglądarka internetowa staje się coraz bardziej popularna w Europie, stając się realną konkurencją dla Microsoft Internet Explorera i America Online Netscape.

Według raportu opublikowanego przez WebSideStory, firmę zajmującą się analizowaniem rynku internetowego, popularność przeglądarki internetowej Opera wśród europejskich użytkowników gwałtownie wzrasta i może zagrozić pozycji Internet Explorera i Netscape'a. Opera Software podwoiła w bieżącym roku swój udział w światowym rynku, a szczególny wzrost odnotowano w Rosji (z 1,5% do 5,88%) i w Niemczech (z 1,3% do 3,37%), natomiast w Szwecji udział firmy potroił się i wzrósł z 0,5% do 1,8%. Opera zyskała uznanie jako przeglądarka internetowa oferowana w wersjach dla Windows, Macintosh i Linux, zwłaszcza po decyzji jej darmowego udostępniania podjętej przez Opera Software w ubiegłym roku. Opera oferowana jest od tej pory jako aplikacja typu 'adware', a opłata rejestracyjna w wysokości 30 GBP eliminuje pojawiający się baner reklamowy. W ubiegłym tygodniu ukazała się ostateczna wersja 6.0 dla Windows oraz testowa edycja Opera 6.0 for Linux.

http://www.opera.com


Zobacz również