Operatorzy hamują rozwój usług szerokopasmowych

Piotr Kazibut z firmy konsultingowej Inventia Consulting, w wystąpieniu na naszym IV Forum na rzecz usług szerokopasmowym poświęconym taryfikacji tego typu usług, zwrócił uwagę, że niedocenianym czynnikiem hamującym rozwój rynku broadband w Polsce jest dominująca struktura cenników polskich operatorów.

Prześcigają się oni w ofertach, w których za Internet na początku płaci się mało, albo nawet - do czego posunęła się ostatnio Netia - operator licząc na przyszłe zyski wypłaca znaczącą kwotę klientowi, który podpisze długoterminową umowę lojalnościową. Klient płacić będzie dopiero po roku, półtora, czy dwóch korzystania z usługi, w chwili, gdy porównywalna usługa na rynku będzie nieporównywalnie tańsza.

Jest więc to - zdaniem Piotra Kazibuta - strategia zakładająca penetrację bazy klientów usług szerokopasmowych TP, nie zaś pozyskiwanie nowych klientów, którzy do tej pory z łącz szerokopasmowych nie korzystali. Tych mogłaby zachęcić popularna w innych krajach oferta typu "Pay as you go" (np. za każdy kolejny dzień), czy krótkoterminowe darmowe usługi na próbę, a takich ofert w Polsce praktycznie nie ma.

Brakuje także widocznych działań po stronie operatorów zmierzających do zatrzymania klientów, którym kończy się okres umów lojalnościowych. W ten sposób dominuje strategia krótkoterminowych korzyści nad długofalowym działaniem zmierzającym do rozbudowy rynku.

Więcej o IV Forum na rzecz usług szerokopasmowych na serwisie PublicStandard.pl.


Zobacz również