Operatorzy w oczach biznesu

Jak wynika z badania TNS OBOP, wśród operatorów telefonii stacjonarnej Telekomunikacja Polska uważana jest przez klientów biznesowych za operatora najbardziej prestiżowego, ale jednocześnie najmniej rozumiejącego potrzeby swoich klientów.

Jak wynika z marcowej edycji badania TNS Telecom Index B2B, wizerunek największego polskiego operatora telefonii stacjonarnej różni się istotnie od wizerunku pozostałych operatorów, otrzymał też najbardziej skrajne oceny. Najwyższe wyniki TP S.A. otrzymała w kategoriach stabilności, szerokiego zakresu usług, nowych technologii i prestiżu. Gorzej od konkurencji wypadła w kategorii stabilności, biurokracji, elastyczności i rozumienia potrzeb klientów.

Zbadano również wizerunek Netii i Dialogu – wyniki są dość zbliżone do siebie, Netia wypadła lepiej w kategorii prestiżu i biurokracji, postrzegana jest również jako operator, który w najwyższym stopniu oferuje doradztwo i pomoc przy wyborze taryf i usług. Netia i Dialog, zdaniem większości ankietowanych, najlepiej rozumieją swoich klientów.

Podobne do siebie są także profile NOM-u i Tele2. NOM większość respondentów kojarzy z elastycznością i wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klientów, Tele2 wygrywa dzięki wymaganiu minimum formalności i brakowi biurokracji. Jednak Netia uzyskała od NOM-u i Tele2 oceny wyższe we wszystkich kategoriach.

Ankietę przeprowadzono wśród klientów biznesowych, tzn. przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 10 pracowników, respondentami były osoby decydujące o rozwiązaniach komunikacyjnych w tych firmach.


Zobacz również