Opłata audiowizualna skuteczniej dosięgnie firmy. Opłata abonamentowa rośnie

Nowa opłata audiowizualna będzie inaczej niż do tej pory naliczana w przypadku przedsiębiorstw. Uciekną od niej tylko najmniejsze firmy.

Kwesta abonamentu radiowo-telewizyjnego to drażniący temat. Budzi on kontrowersje wśród wielu osób, które podkreślają, że to co oferuje telewizja publiczna (z nielicznymi wyjątkami) nie jest warte złamanego grosza.

Pomimo większej kwoty napływającej ostatnio z opłat abonamentowych KRRiT nie ma powodów do zadowolenia. Maleje bowiem jednocześnie liczba abonentów. To wszystko powoduje, że od dłuższego czasu przygotowywane jest rozwiązanie w postaci znacznie skuteczniejszej tzw. opłaty audiowizualnej. Obecnie rozważane są dwa warianty:

- dane osób zobowiązanych do jej wnoszenia byłyby ustalane w oparciu o gminną ewidencję podatkową nieruchomości

lub

- pozyskiwane od przedsiębiorców dostarczających energię elektryczną

Firmy czeka zmiana

Dodatkowo podobnie efektywne podejście miałoby być stosowane w przypadku firm, które obecnie muszą płacić abonament za każdy posiadany odbiornik. Szykowany przez Ministerstwo kultury projekt założeń nowej ustawy medialnej zakłada bowiem, że opłata audiowizualna będzie uzależniona od liczby zatrudnionych pracowników. W przypadku firm z 3 pracownikami przedsiębiorca miałby być zwolniony z jej wnoszenia.

Abonament RTV w 2014 r.

Zanim jednak opłata abonamentowa wejdzie w życie (przewiduje się, że może to mieć miejsce najwcześniej na początku przyszłego roku) zobowiązani jesteśmy w dalszym ciągu opłacać abonament RTV. Dla osób które to robią z przykrością przypominamy, że w 2014 roku obowiązują nowe stawki:

Opłata za abonament RTV

Opłata za abonament RTV


Zobacz również