Orange Polska zamknie wiele salonów. Co z jakością obsługi klienta?

Orange Polska zapowiada wprowadzenie programu oszczędnościowego, który będzie skutkował zamknięciem co piątego salonu oraz zwolnieniem tysięcy pracowników.

Orange Polska ma problemy finansowe i musi szukać oszczędności. Potwierdziła to właśnie Marta Góralewicz, kierownik działu PR firmy, która zapowiedziała, że w latach 2013–2016 zostanie wdrożony program skutkujący zamknięciem 20 procent salonów. Obecnie jest ich 934, natomiast do likwidacji przeznaczone mają być te placówki, które są za blisko siebie.

Dzięki projektowi oszczędnościowemu znacząco mają się zmniejszyć koszty pozyskania i utrzymania klienta, które wynoszą obecnie 1,2 miliarda złotych rocznie. Oznacza on też oczywiście redukcję zatrudnienia, które tylko w tym roku ma się zmniejszyć o 1,7 tysiąca osób.

Nie jest dobrze, a może być gorzej

Wydaje się, że zmiany te muszą negatywnie wpłynąć na opinię klientów o Orange, która, jak wynika z ostatnich badań Play Millward Brown, i tak jest już zła. Marka ta uzyskała bowiem najgorszy wynik spośród czterech wiodących operatorów telefonii komórkowej: zaledwie 4% klientów poleciłoby jej usługi (T-Mobile: 10%, Plus: 19%, Play: 43%). Co ich tak denerwuje? Np. fakt, że już teraz w salonach Orange nie jest zapewniony ten sam standard, co oznacza, że pewne czynności mogą być wykonywane tylko przez wybrane placówki.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Zobacz również