Oszukani klienci CANAL+ otrzymają w ramach przeprosin 43 zł

Na początku 2012 roku CANAL+ nieprawnie jednostronnie zmienił umowy. Dzisiaj osoby pokrzywdzone mogą liczyć na podjęcie działań "zmierzających do usunięcia skutków zakwestionowanej praktyki".

ITI Neovision SA to spółka będąca jedynym dostawcą telewizji satelitarnej NC+ (wcześniej Cyfra+), którym została z początkiem czerwca 2014 roku w wyniku prawnego połączenia ze spółką Canal+ Cyfrowy.

UOKiK

Działania tej drugiej znalazły się pod koniec 2013 roku na celowniki Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zareagował na skargi konsumentów dotyczące jednostronnej zmiany warunków umów zawartych z nimi na czas określony, do czego miało dochodzić na początku 2012 roku.

"Na początku stycznia 2012 r. operator, powołując się na stosowany przez siebie regulamin, poinformował klientów o planowanej od marca podwyżce opłaty abonamentowej za dostęp do kanałów telewizji satelitarnej. W przypadku braku akceptacji nowych warunków przez konsumenta umowa miała zostać zakończona." - czytamy na stronie UOKiK.

Urząd uznał, że doszło tutaj do nieprawnego działania, ponieważ konsument miał prawo oczekiwać, iż ustalone wcześniej warunki będą obowiązywać do zakończenia okresu trwania umowy. Zwrócił też uwagę, że w przypadku części osób dochodziło do ponoszenia kosztów związanych ze zmianą usługodawcy (np. koszty instalacji sprzętu oraz opłat aktywacyjnych).

UOKiK zobowiązał operatora (teraz ITI Neovision) do podjęcia działań mających na celu usunięcie skutków wspomnianych nieprawnych praktyk. Będą one następujące:

- klienci, którzy nadal korzystają z usługi otrzymają ofertę skorzystania z darmowych usług (pakiet filmów VOD, dostęp do nowego kanału telewizyjnego albo wymiana dekodera)

- klienci, którzy nie są już abonentami spółki otrzymają ofertę zawarcia umowy abonenckiej na specjalnych warunkach albo zwrot kwoty 43,16 zł w gotówce.

Jeżeli jesteś osobą, której dotyczy decyzja UOKiK, oczekuj informacji od spółki:

- aktualni abonenci mogą oczekiwać komunikatu na ekranie telewizora i w Internetowym Centrum Abonenta, lub przesłanego e-mailem, SMS-em, czy pocztą

- dla byłych abonentów komunikat zostanie wyświetlony przez 2 miesiące na stronie internetowej spółki oraz opublikowany w prasie ogólnopolskiej

Więcej informacji: UOKiK


Zobacz również