Palm szykuje rynkową ofensywę

Tracąca udziały w rynku PDA firma zapowiada wprowadzenie nowej linii palmtopów oraz obniżki cen obecnie oferowanych modeli. Palm będzie sprzedawał pod osobnymi markami urządzenia przeznaczone na rynek korporacyjny i konsumencki.

Pod koniec października br. firma rozpocznie dystrybucję pierwszych urządzeń z systemem PalmOS 5, wyposażonych w procesory ARM. Do końca roku na rynek mają trafić trzy nowe palmtopy. Na IV kw. Palm przewidział europejską premierę modelu wyposażonego w moduł GPRS. Będzie on jednak działał pod kontrolą obecnej, czwartej wersji systemu Palm OS.

Zarząd firmy podjął także decyzję o wprowadzeniu ściślejszej segmentacji linii produktowej. „Korporacyjne” modele PDA będą sprzedawane pod dosyć mało „przyjazną” marką Tungsten, a urządzenia konsumenckie będą oznaczone jako Zire. Zdaniem zarządu firmy znacznie ułatwi to klientom wybór konkretnego modelu komputera. Zgodnie z nową strategią Palma najbardziej strategicznym kierunkiem rozwoju będzie sprzedaż urządzeń i rozwiązań mobilnych dla przedsiębiorstw.


Zobacz również