Piątkowy Przegląd Prasy

Polkomtel i P4 zaczęły rozmowy o infrastrukturalnym partnerstwie… Na świecie spada zainteresowanie pecetami… Kolejna odsłona sporu TP i DPTG… Internetowe obietnice dla Polski… Tegoroczny zysk Polkomtela na poziomie zeszłorocznego… Polacy niezależnie od wieku wciąż boją się korzystać z sieci… Dziś premiera "Dead Island"… Internet szuka franka…

COMPUTERWORLD

Między poezją a matematyką

Język internautów naśladuje język komputera, który składa się tylko z dwóch znaków: 0 i 1, czyli potwierdzenia i jego przeciwieństwa.

Parlament Europejski wybrał wykonawcę nowego systemu administracyjnego

Na mocy zawartego kontraktu firma Accenture zajmie się zaprojektowaniem, zbudowaniem oraz utrzymaniem szeregu zintegrowanych aplikacji wspierających funkcjonowanie Parlamentu Europejskiego. Wartość umowy przekracza 12 mln euro.

Jak będzie zmieniał się rynek TV i wideo

Ericsson przedstawił właśnie wyniki badania rynku TV & Video Consumer Trend Report 2011. Podstawowe wnioski to: wzrasta zainteresowanie oglądaniem na żądanie z wykorzystaniem Internetu, korzystanie z mediów społecznościowych wpływa na to, w jaki sposób ludzie oglądają telewizję, obserwowana jest też wysoka skłonność do płacenia za nowości.

RZECZPOSPOLITA

Internetowe obietnice dla Polski

Rząd obiecuje ponad 20 tys. km nowych sieci światłowodowych. Swoje obietnice składa też właściciel Polsatu.

Nowy hit technologiczny

Dziś premiera "Dead Island" wrocławskiego Techlandu. Jej produkcja pochłonęła 40 mln zł.

Polacy niezależnie od wieku wciąż boją się korzystać z sieci

Potrafi to robić jedynie 5 proc. osób mających więcej niż 60 lat. Z kolei młodzi boją się rozsyłania kompromitujących ich treści.

Polkomtel i Play razem

Polkomtel i P4, operator sieci Play, zaczęły rozmowy o infrastrukturalnym partnerstwie.

Na świecie spada zainteresowanie pecetami

Firma analityczna Gartner obniża tegoroczną prognozę wzrostu sprzedaży komputerów PC.

GAZETA PRAWNA

Internet szuka franka

Po wejściu w życie ustawy antyspreadowej na rynku nastąpił wysyp kantorów internetowych. Na racie kredytu tu można oszczędzić ponad 100 zł.

PARKIET

Tegoroczny zysk Polkomtela na poziomie zeszłorocznego

Według Jarosława Bauca, prezesa Polkomtela powtórzenie wyniku spółki z I połowy br., gdy zysk netto operatora sieci Plus sięgnął blisko 770 mln zł nie jest możliwe.

PULS BIZNESU

Kolejna odsłona sporu TP i DPTG

Sąd wyda wyrok w pierwszej fazie sporu TP:DPTG w ciągu dwóch miesięcy. Zdaniem TP, procedura odwoławcza może trwać dwa lata.

NetWorld

OpenFlow i sieci sterowane programowo

W październiku br. odbędzie się Open Networking Summit - pierwsza, współorganizowana przez ONF międzynarodowa konferencja poświęcona sieciom sterowanym programowo i technologii OpenFlow.

Odwracanie znaków - nowa metoda dostarczania złośliwego kodu

Cyberprzestępcy znaleźli nowy sposób ukrywania prawdziwego rozszerzenia plików, dzięki czemu mogą podsuwać użytkownikom wykonywalne pliki na pierwszy rzut oka wyglądające np. jak grafika w formacie JPG. Wykorzystywana jest do tego celu pewna specyficzna cecha standardu UNICODE.

AppHQ - środowisko aplikacji biznesowych dla Cisco Cius

Firma Cisco zaprezentowała AppHQ - środowisko aplikacji dedykowane dla tabletów Cius. Oferuje ono nowe sposoby tworzenia i szybkiego wdrażania aplikacji na tablety oraz zarządzania nimi w przedsiębiorstwach.

InternetStandard

Jak partie polityczne wykorzystują email w komunikacji z wyborcami

50% - z 20 zbadanych partii politycznych - prowadzi działania email marketingowe, tylko 2 wysyłają regularnie newslettery i tylko 4 partie odpowiadają na pytania przesłane do nich mailem - wynika z raportu przygotowanego przez Centrum im. Adama Smitha oraz ekspertów email marketingu z GetResponse.

Allegro.pl przestało działać...

...od godziny 13:00 serwis ma awarie. Nie działa też serwis zakupów grupowych Citeam.pl.

Jak się nie dać Internetowej Reklamie Behawioralnej - zasady dostępne także w Polsce

IAB Polska przyjmuje Europejskie Zasady Internetowej Reklamy Behawioralnej (European Framework for Online Behavioral Advertising) i uruchamia polską wersję witryny informacyjnej na temat reklamy opartej na zainteresowaniach skierowaną do konsumentów (youronlinechoices.eu/pl).


Zobacz również