Pierwsza gra z DX10 - Company of Heroes już jest

THQ wydawca jednej z popularniejszych gier tego roku - Company of Heroes udostępnił łatkę 1.7 odblokowującą dostęp do funkcji DirectX10, które wpływają na poprawę jakości grafiki.

Łatka pozwala m.in. na: oświetlanie obiektów poprzez przypisane instrukcji oświetlenia do konkretnych pikseli, wykorzystanie modelu cieniowania 4.0 (bardziej realistyczne, miękkie cienie), cienie dla obiektów na które pada światło z kilku źródeł (do 4 punktów oświetlenia), obsługę trybu wygładzania CSAA (Coverage Sampling Antialiasing) - jakość obrazu w tym trybie ma być porównywalna z trybami MSAA 8x i 16x przy spadku wydajności porównywalnym z uruchomieniem znanego wcześniej trybu MSAA 4x. Funkcje DX10 pozwalają także na wyświetlanie krótkiej trawy.

Możliwości jakie daje DX10, pozwala m.in. na wyświetlanie na ekranie bogatszego terenu . Na górze zrzut z wersji DX9, a dole z DX10

Możliwości jakie daje DX10, pozwala m.in. na wyświetlanie na ekranie bogatszego terenu . Na górze zrzut z wersji DX9, a dole z DX10

Dynamiczne cienie przy kilku źródłach światła. Góra - DX9, dół DX10

Dynamiczne cienie przy kilku źródłach światła. Góra - DX9, dół DX10

Poprawione oświetlenie. Teraz nawet ogień przeciwlotniczy traktowany jest jako dynamiczne źródło światła. Widzimy także dynamiczne cienie

Poprawione oświetlenie. Teraz nawet ogień przeciwlotniczy traktowany jest jako dynamiczne źródło światła. Widzimy także dynamiczne cienie

Generalnie dzięki łatce DX10 można uzyskać bogatsze środowisko w grze bez istotnego obniżenia prędkości wyświetlanych klatek. Aby móc delektować się poprawioną grafiką niezbędne są najnowsze wersje sterowników dla kart graficznych NVIDII i ATI (dzisiaj wprowadzono nowe sterowniki Catalyst 7.5), odpowiednia karta graficzna - GeForce serii 8xxx lub Radeon HD 2900 XT oraz system operacyjny Windows Vista.

Łatkę możecie pobrać tutaj


Zobacz również