Pierwsza polska gra na DVD

Jest 2083 r. Dziesięć miesięcy temu pierwsi ludzie wylądowali na Argilusie. Odkryli miasta, miejscowości, obiekty przemysłowe - wszystko opuszczone. Pootwierane drzwi. Niedokończone posiłki. Wciąż działające niezwykłe urządzenia. Ale żadnych mieszkańców. Było to jak odkrycie Mary Celeste na planetarną skalę... W taki tajemniczy sposób zaczyna się streszczenie fabuły nowej gry Avalonu - Schizm.

Jest 2083 r. Dziesięć miesięcy temu pierwsi ludzie wylądowali na Argilusie. Odkryli miasta, miejscowości, obiekty przemysłowe - wszystko opuszczone. Pootwierane drzwi. Niedokończone posiłki. Wciąż działające niezwykłe urządzenia. Ale żadnych mieszkańców. Było to jak odkrycie Mary Celeste na planetarną skalę... W taki tajemniczy sposób zaczyna się streszczenie fabuły nowej gry Avalonu - Schizm.

Gracz wciela się w dwójkę bohaterów (którymi może całkowicie niezależnie kierować). Celem gry jest rozwikłanie zagadki Argilus, skolonizowanej przez ludzi planety, której wszyscy mieszkańcy zniknęli w niewyjaśnionych okolicznościach. Każdy z bohaterów, którymi sterujemy, może rozwiązywać poszczególne problemy samodzielne, co dodatkowo podkreśla nieliniowość gry. W niektórych przypadkach konieczne będzie jednak ich współdziałanie, dzięki czemu wyeliminowano możliwość wystąpienia sytuacji, w której gracz nie może poradzić sobie ze stojącym przed nim zadaniem.

Autorzy chwalą się, że Schizm jest pierwszą polską grą wydaną na DVD. Trzeba przyznać programistom tworzącym Schizm, że wiedzą, jak wykorzystać ogromne możliwości tego coraz popularniejszego nośnika.

Atutem dysków DVD jest przede wszystkim ogromna, w porównaniu z CD, pojemność. I twórcy gry skupili się właśnie na jak najlepszym zagospodarowaniu tak dużej przestrzeni na płycie. Dzięki zastosowaniu dwustronnej płyty DVD o pojemności 9,5 GB możliwe było umieszczenie w grze ogromnej liczby lokacji, obiektów, animacji i sekwencji wideo. Podajmy dla przykładu kilka liczb:

  • 969 - liczba miejsc, w których możemy wykonać obrót 360 stopni

  • podczas każdego obrotu możemy zatrzymać się w dowolnej z 8 pozycji; z każdego ze wspomnianych 969 miejsc możemy pójść w kilku kierunkach

  • 204 - liczba obiektów, które możemy dokładnie obejrzeć

  • 1050 - liczba miejsc, z których możemy obserwować różnego typu animacje

  • 193 - liczba animacji upiększających, czyli takich, które nie mają bezpośredniego wpływu na grę, a służą jedynie jej urozmaiceniu

  • 490 - ilość miejsc, w których możemy wykonywać obroty, patrząc nie tylko przed siebie, ale również w górę lub w dół

  • 173 - minuty sekwencji wideo (odtwarzanych z prędkością 25 klatek na sekundę).


  • Zobacz również