Piraci mówią dlaczego kradną gry komputerowe

Problem piractwa jest problemem poważnym i dotkliwym szczególnie dla posiadaczy komputerów klasy PC. Od pewnego czasu niektórzy twórcy gier zaczęli otwarcie twierdzić, że właśnie z powodu piractwa nie będą produkować tytułów przeznaczonych na tę platformę. Co ciekawe, w sprawie wypowiedzieli się ostatnio również sami piraci. Ich opinię na temat kopiowania płyt z grami komputerowymi i dystrybucji nielegalnych plików poznacie w dalszej części artykułu.

Pewien producent gier komputerowych, Cliff Harris (założyciel Positech Games), postanowił zapytać piratów dlaczego właściwie kradną jego produkty. W zamian za szczere wyznania Harris obiecał brak jakichkolwiek konsekwencji prawnych z jego strony.

"Zdaję sobie sprawę z tego, czego nie wiem. Nie mam zaś pojęcia o tym, dlaczego niektórzy ludzie wciąż kradną moje gry komputerowe. Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, czym spowodowane jest piractwo. Jednak ogólne wnioski mnie nie interesują. Chcę wiedzieć konkretnie co robię nie tak, że moje tytuły są rozprowadzane w ten sposób. Zamierzam skutecznie rozwijać własny biznes i nie mogę ignorować opinii ludzi, którzy pozbawiają mnie zysków. Stąd moje pytanie" - zaapelował w sieci Harris.

Trzeba przyznać, że prośba o opinię piratów jest dosyć wyjątkowa. Sami zainteresowani nie pozostali głusi na inicjatywę producenta i odpowiedzieli całą listą powodów. Przedstawiamy je poniżej:

Dlaczego piraci kradną gry komputerowe? Odpowiedzi piratów:

* Gry komputerowe są zbyt drogie

* Prawa autorskie nie powinny istnieć

* Jakość gier jest bardzo kiepska

* Cyfrowe Zarządzanie Prawami (ang. DMR) uderza w zwykłych konsumentów

* Chodzenie do sklepu jest nudne

* Piractwo jest szybkie, tanie i mało ryzykowne

Wygląda na to, że Cliff Harris postanowił wyciągnąć wnioski z niektórych sugestii. Producent już teraz obiecał obniżyć cenę swoich tytułów oraz lepiej przyłożyć się do ich jakości.

Czy pomoże mu to zabezpieczyć efekty swojej pracy przed kradzieżą? Cóż, z pewnością nie. Jednak Harrisowi należą się ogromne słowa uznania za samo podejście. Większość producentów załamuje jedynie ręce i twierdzi, że "plaga kradzieży praw autorskich jest przeogromna". Cliff Harris poszedł o krok dalej i postanowił zacząć działać. Pytanie tylko - jaki będzie efekt?

Positech Games to firma założona w roku 1997 przez Cliffa Harrisa. Najważniejsze, że Harris jest jej jedynym pracownikiem - sam programuje gry oraz przygotowuje do nich grafikę i wsparcie. Najważniejsze tytuły od Positech Games to: Starship Tycoon (2004), Kudos (2006), Kudos-Rock Legend (2007) oraz Democracy 2 (2007).


Zobacz również