Płatności dostępne w aplikacjach Androida

Mobilny system Google umożliwiał dotąd dokonywanie opłat wyłącznie podczas zakupu aplikacji. Obecnie wprowadzono również płatności wewnątrz programów. Pozwala to m.in. na płatną subskrypcję i sprzedaż poszczególnych treści.

Płatności mobilne w aplikacjach Androida ułatwią deweloperom sprzedaż produktów i usług w "komórce". Google liczy, że więcej sposobów zarabiania na aplikacjach, przyciągnie do systemu kolejnych programistów i twórców treści cyfrowych.

Wcześniej opłaty można było pobierać jeden raz - przy sprzedaży aplikacji. Obecnie będzie można np. sprzedawać subskrypcje magazynów, gazet, komiksów i innych wydawnictw. Umożliwi to także rozprowadzanie z poziomu aplikacji: plików multimedialnych, zdjęć, dodatków do gier itp..

Nowa opcja pozwoli też na wykorzystanie modelu Przetestuj i kup. Darmowe aplikacje testowe będą dostępne do pobrania. Jeśli spodobają się użytkownikowi, to z poziomu aplikacji będzie mógł za odpowiednią opłatą przejść do wersji pełnej.

Google będzie pobierało 30 proc. prowizji od każdej transakcji dokonanej wewnątrz aplikacji. To tyle samo, co za aplikacje sprzedane w Android Market. Tyle też pobiera Apple za opłaty w aplikacjach systemu iOS, które zostały wprowadzone na początku 2009 roku.


Zobacz również