Play interweniuje: koniec z irytującymi krótkimi połączeniami od konsultantów

Od jakiegoś czasu w Sieci pojawiać zaczęły się wpisy osób zirytowanych natrętnymi krótkimi połączeniami od konsultantów sieci Play. Okazało się, że za całą tę sytuację odpowiada koszalińska firma Perfektel.

Od pewnego czasu w Internecie zaczęły pojawiać się wpisy właścicieli telefonów komórkowych, w których informowali o krótkich połączeniach z numeru 22 101 19 57. Po oddzwonieniu słyszeli jedynie automatyczną sekretarkę więc zaczęli nabierać podejrzeń, że mogli paść ofiarą oszustów i stracić w ten sposób ładne kilkadziesiąt złotych.

Sytuacja ta na szczęście nie okazała się aż tak niebezpieczna. Po kilku dniach do zaniepokojonych osób dzwonił bowiem konsultant, który namawiał na przejście do sieci Play. Okazało się też, że oddzwonienie na numer infolinii kosztowało tyle, co oddzwonienie na zwykły numer stacjonarny.

Nie zmienia to jednak faktu, że cała ta sprawa jest mocno irytująca. Kto za nią odpowiada? Okazuje się, że koszalińska firma Perfektel działająca na zlecenie Play'a jako call center.

Korzysta ona bowiem z systemu predictive dialer, który:

- automatycznie wybiera połączenie z losowo wybranym numerem (pochodzą one z bazy numerów Playa oraz książek telefonicznych z Orange)

- dopiero po nawiązaniu połączenia sprawdza, czy jest wolny konsultant

- jeżeli nie ma wolnego konsultanta zrywa połączenie

Osoby, które zdecydowały się na oddzwonienie łączone były z automatyczną sekretarką, która zrywała połączenie po podaniu informacji, że wszyscy konsultanci są obecnie zajęci. Co interesujące, sekretarka ta pojawiła się dopiero niedawno, więc wcześniej oddzwaniający słyszeli w swojej słuchawce jedynie mocno podejrzaną ciszę....

Dyrektor Perfektela, Wojciech Sokołowski, przekonuje, że system predictive dialer pozwala zaoszczędzić czas konsultantom, którzy nie muszą ręcznie wybierać numeru. Co nas, konsumentów, to jednak obchodzi?

Play interweniuje

Sądzę, że zgodzimy się tutaj wszyscy, iż tego typu praktyki są naganne i wybrani przez system "szczęśliwcy" mają prawo do zdenerwowania. Opinię tę podzielił również Play, który postanowił zainterweniować. W przesłanym do Gazety oświadczeniu rzecznik prasowy, Marcin Gruszka, napisał, że jego sieć:

"absolutnie nie toleruje tego typu działalności swoich partnerów [podobno jest ona niezgodna z zapisami umowy pomiędzy koszalińską firmą a Play'em - red.] i zażądała natychmiastowego zaprzestania takiej aktywności"."

Wspomniany system predictive dialer został wyłączony w poniedziałek, natomiast Play rozważa obecnie, czy za całą tę sytuację nie nałożyć na firmę Perfektel "poważnej" kary finansowej.

Źródło: Gazeta.pl

_________________

Osobiście nigdy nie oddzwaniam po tego typu połączeniach. I Wam również radzę nie oddzwaniać. Jak komuś zależy to się przecież prędzej, czy później dodzwoni.


Zobacz również