PlayStation 4 zyskuje na wydajności

Konsola Sony PlayStation doczekała się odblokowania dla deweloperów siódmego rdzenia.

Firma Sony udostępniając na początku listopada aktualizację SDK dla PlayStation 4 postanowiła wprowadzić pewną istotną zmianę dotyczącą 8-rdzeniowego procesora Jaguar. Dowiadujemy się o tym na stronie fmod.org, gdzie w sekcji poświęconej najnowszej łatce dla FMOD Studio API znaleźć można m.in. następujący zapis:

17/11/15 1.07.03 - Studio API patch release (build 69975)

Features:

LowLevel API - When using System::recordStart the provided FMOD::Sound can now be any channel count, up/down mixing will be performed as necessary.

LowLevel API - Improved performance of convolution reverb effect when wet is 0 or input goes idle.

LowLevel API - PS4 - Added FMOD_THREAD_CORE6 to allow access to the newly unlocked 7th core.

Wynika z niego, że obecnie konsola PlayStation 4 oferuje do dyspozycji deweloperów siedem, a nie jak to miało miejsce wcześniej sześć rdzeni. Wspomiany siódmy rdzeń (wraz z ósmym) był do tej pory zarezerwowany dla funkcji systemowych.

Co to oznacza dla graczy?

Dodatkowy rdzeń to dodatkowa moc, po którą mogą sięgnąć twórcy gier. Teoretycznie więc gracze powinni móc cieszyć się z lepiej prezentujących się tytułów (wyższa wydajność konsoli). Niestety w praktyce zmiany mogą być niezauważalne. Tak przynajmniej było w przypadku konsoli Xbox One, która już od początku 2015 roku oferuje odblokowany siódmy rdzeń.

Obecnie pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i poczekać na oficjalną informację na ten temat ze strony Sony, lub co ważniejsze opinie pierwszych twórców gier.


Zobacz również