Pobierz Shade 8 (ale wcześniej zapłać)

Entuzjaści trójwymiarowego projektowania na pewno ucieszą się na wieść o premierze kolejnej wersji narzędzia do modelowania w środowisku 3D, Shade 8. Producent oprogramowania, firma e frontier, najpierw udostępniła narzędzie do pobrania ze strony internetowej - wersja pudełkowa ma się pojawić na dniach. W ósmej odsłonie aplikacji nie tylko poprawiono interfejs użytkownika, ale zaprezentowano zestaw nowych narzędzi pomocnych w modelowaniu i renderingu 3D, dodano nowe efekty animacji oraz poprawiono import/eksport plików.

Co nowego w interfejsie? Poprawiono m.in. narzędzia selekcji obiektów w dokumencie, Lasso i Trace, dodano tryb, który umożliwia operacje z wieloma narzędziami bez potrzeby powtórnego wybierania ich po wielokroć (tzw. tryb ciągły: ang. - "continuous mode"), poprawiono interfejs ShadeExplorer zapewniający podgląd edytowanych dokumentów i dostęp do informacji o plikach oraz podgląd w trybie rzeczywistym w standardzie OpenGL.

W procesie animacji obiektów i postaci można skorzystać z dwóch nowych narzędzi, SmartKinematics - które współpracuje z modułem Inverse Kinematics - celem zapewnienia precyzyjnej kontroli nad złożonymi animacjami i pozami, a także AimConstraints, które orientuje edytowany obiekt w jednym, zdefiniowanym kierunku. Dodatkowo poprawiono okno Motion, które oferuje obecnie usprawnione odtwarzanie animacji.

Użytkownik otrzymuje też kilka nowych narzędzi do renderingu. Są to m.in. ToonRenderer (styl kreskówek), ShadowCatcher (ułatwiający oddzielny rendering obiektów i cieni) i ShadeGrid - nowy serwer renderingu, umożliwiający przydzielenie procesów obliczeniowych kilku komputerom w sieci, co skróci czas oczekiwania n zakończenie operacji. Ponadto, poprawiono moduły Callisto 2, Radiosity i Area Rendering.

Modelowanie obiektów zostało usprawnione za pomocą nowego panelu Mesh Toolbox, skąd użytkownik ma bezpośredni dostęp do narzędzi edycyjnych wielokąty. Lepsza kontrolę nad modelowanymi poligonami ułatwia możliwość przełączania trybów Vertex, Edge i Face Selection.

W kwestii zarządzania dokumentami poprawiono m.in. import/eksport plików DXF i wprowadzono obsługę formatu OpenEXR.

Wymagania

Minimalne wymagania sprzętowe dla pecetów:

- system operacyjny: Windows 2000, XP

- procesor: Pentium II 300 MHz

- pamięć RAM: 256 MB

- wolne miejsce na dysku: 250 MB

Wymagania zalecane:

- system operacyjny: Windows XP

- procesor: Pentium III 800 MHz lub szybszy, AMD Athlon lub szybszy

- pamięć RAM: 512 MB lub więcej

- wolne miejsce na dysku: 5GB lub więcej

- karta graficzna: NVIDIA GeForce FX 5200, GeForce FX 5600, GeForce FX 5800; ATI Radeon 9000

Minimalne wymagania sprzętowe dla Maków:

- system operacyjny: Mac OS X 10.3.9 lub nowszy

- procesor: PowerPC G3

- pamięć RAM: 256 MB

- wolne miejsce na dysku: 250 MB

Wymagania zalecane:

- system operacyjny: Mac OS X 10.4

- procesor: PowerPC G4 lub nowszy

- pamięć RAM: 512 MB lub więcej

- wolne miejsce na dysku: 5 GB lub więcej

Ceny

Shade 8 będzie dostępna w dwóch wersjach: standardowej, przeznaczonej głównie dla architektów, projektantów, ilustratorów i grafików oraz profesjonalnej, skierowanej dla profesjonalnych projektantów. Różnica w cenie między nimi, wynikająca przede wszystkim z zestawu dostępnych funkcji, jest zasadnicza - Shade 8 Standard będzie można nabyć za 199 USD, podczas gdy Shade 8 Pro będzie kosztować 899 USD.

Dla użytkowników Shade 7, którzy chieliby zaktualizować ooprogramowanie do najnowszej wersji, do 15 października obowiazuje zniżka - 99 USD za aktualizację. Po upływie tego terminu aktualizacja będzie kosztować już 149 USD.

Więcej informacji: e frontier


Zobacz również