Pogadaj z Internetem

Firmy Lycos.com i Quack.com porozumiały się w sprawie stworzenia centrum usługowego, oferującego dostęp do zawartości stron WWW oraz serwisów sieciowych za pomocą telefonu.

Firmy Lycos.com i Quack.com rozpoczęły wspólne prace nad uruchomieniem centrum usługowego, umożliwiającego bezpłatny dostęp do zawartości stron WWW i serwisów sieciowych za pomocą telefonu. Użytkownik będzie mógł zadzwonić pod specjalny bezpłatny numer, by za pomocą telefonu stacjonarnego lub komórkowego odsłuchać zawartość skrzynki pocztowej, sprawdzić notowania giełdowe, prognozę pogody, repertuar kin i inne informacje.

Według przedstawicieli obu firm, będzie to pierwszy portal głosowy. Nowa usługa ma być oparta na technologii Voice-to-Internet, opracowanej przez firmę Quack.com. Wiadomości natomiast mają pochodzić z witryn internetowych skupionych w Lycos Network. Użytkownicy będą mogli tworzyć spersonalizowane profile sieciowe, wykorzystując platformę My Lycos, pozwalającą na tworzenie własnych kalendarzy, list kontaktowych, skrzynek pocztowych, osobistych wersji aktualności, prognoz pogody, wiadomości sportowych, informacji o ruchu ulicznym itp. Uruchomienie portalu planowane jest na III kwartał br.

Nowy portal głosowy firmy Lycos pozwoli na udostępnienie sieci wielu grupom społecznym, których nie stać na zakup komputera lub innego urządzenia dostępowego, i w związku z tym mieli oni ograniczony dostęp do zasobów Internetu. Reklamodawcy będą mogli korzystać z głosowego portalu Lycosa w dostarczaniu informacji ściśle związanych z oczekiwaniami i poszukiwanymi przez klientów. Ci, którzy wybierają się do kina i przeglądają repertuar filmowy, będą mogli usłyszeć informacje o ofercie pobliskiej restauracji i zarezerwować w niej stolik.

"Spersonalizowany dostęp głosowy do sieci i usługi informacyjne staną się kluczowym czynnikiem w rozwoju Internetu następnej generacji. Z naszych badań rynku wynika, że serfowanie za pomocą głosu jest według użytkowników istotną funkcją w ich oczekiwaniach związanych z korzystaniem z Internetu" - stwierdził Jason Pavona, dyrektor ds. usług bezprzewodowych i personalizacji w Lycos.com.


Zobacz również