Polacy sceptyczni wobec innowacji

Tylko 42% Polaków wierzy, że w ciągu najbliższych kilku lat polskie produkty mogą zdobywać światowe uznanie dzięki swojej innowacyjności - wynika z raportu Innowacja z Polski przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań PBS DGA.

Na pytanie o to, czy jest prawdopodobne, że w ciągu kilku lat polska firma zasłynie na całym świecie dzięki przełomowemu produktowi lub rozwiązaniu, 7% odpowiedziało zdecydowanie twierdząco, dla 35% respondentów "jest to prawdopodobne", zdaniem 28% - raczej nie, 13% - zdecydowanie nie, a 17% nie ma na ten temat zdania.

W grupie wiekowej respondentów 18-39 lat, na globalny sukces polskiej innowacji, nadzieję ma ponad połowa osób. Przedsiębiorcy i właściciele firm także wykazują większy optymizm - aż 58% wierzy w potencjalny sukces polskich innowacji. Wśród osób z wyższym wykształceniem ten pogląd podziela 71%.

Natomiast bardzo młode osoby (15-17 lat) wykazują największy sceptycyzm - aż 60% wątpi w możliwość globalnego sukcesu polskiej innowacji.

Największe nadzieje ankietowani wiążą z medycyną i farmacją (27% wskazań) oraz informatyką i telekomunikacją (25% wskazań).


Zobacz również