Polacy ufają e-bankom

Analitycy szacują, że do końca 2003 roku polskie wirtualne banki pozyskają przynajmniej milion klientów. Inteligo i mBank chwalą się pierwszymi sukcesami -liczbą klientów i sumą zgromadzonych depozytów.

Inteligo i mBank to pierwsze w Polsce instytucje świadczące usługi bankowe wyłacznie przez Internet. Oba wirtualne banki mogą pochwalić się pierwszymi sukcesami. Bank Inteligo, stworzony na początku maja br. przez niemiecki bank Bankgesellschaft Berlin AG (posiadający 49% udziałów) i fundusz Inteligo Group poinformował, że zarejestrował konta dla ponad 23 tys. klientów, w tym 1,7 tys. małych i średnich firm. Do banku wpłynęło już kolejne 3 tys. wniosków. Suma zgromadzonych w Inteligo depozytów sięga 30 mln zł. Do końca maja 2002 r. bank planuje zwiększyć liczbę klientów pięciokrotnie, a kwotę depozytów do 400-500 mln zł. Zdaniem przestawicieli Inteligo, zarówno suma klientów jak i wysokości złożonych depozytów przerosła oczekiwania twórców banku. Inteligo oferuje roczne oprocentowanie w wysokosci 17,8%. Aby uruchomić działalność Inteligo obaj udziałowcy zainwestowali do tej pory 11 milionów euro. Do końca 2002 r. przeznaczą kolejne 30-50 mln USD.

Największym konkurentem dla Inteligo jest mBank należący do BRE Banku. Pierwszy wirtualny bank w Polsce przez 6,5 miesiąca działalności otworzył ponad 82,5 tys. rachunków eMax i eKonto. Klienci mBanku zgromadzili na swoich rachunkach 502,8 mln zł. Do końca br. bank spodziewa się przekroczyć liczbę 100 tys. klientów. Oba rachunki oszczędnościowe w mBanku mają roczne oprocentowanie w wysokosci 16,5%, eKonto - 15,5%.

Analitycy szacują, że do końca 2003 roku wirtualne banki zdobędą przynajmniej milion klientów. Dostęp do Internetu będzie wtedy miało ok. 8 milionów Polaków, a dwa miliony więcej korzystać będzie z telefonów komórkowych.


Zobacz również