Polka - internautka i jej ulubione strony - wyniki badania Megapanel PBI/Gemius

Badania Gemius Polska przeprowadzone w grudniu 2011 roku pozwalają stwierdzić kim są i co lubią Polki surfujące w internecie. Nietrudno zgadnąć, że najczęściej odwiedzane strony dotyczą kosmetyków, macierzyństwa, ale też pomocy naukowych czy marketingu.

Ulubione strony polskich kobiet różnią się w zależności od wieku odwiedzających. Wśród przeglądających strony www najwięcej jest kobiet w wieku 25 - 34 lata (29 %), a najmniej powyżej 55 roku życia (8 %).

Młode internautki (15-24 lata) upodobały sobie portal Szpileczki.com, w którym zamieszczane są m.in. zdjęcia idoli nastolatek, malownicze pejzaże czy zabawne zwierzęta. Dziewczyny w tym wieku stanowią prawie 48 % wszystkich użytkowniczek tego serwisu. Na drugim miejscu znajduje się portal Ostatnidzwonek.pl oferujący opracowania lektur szkolnych (48 % użytkowników). Trzecie miejsce zajmuje strona sklepu z młodzieżową odzieżą - House.pl (44%).

Kobiety w wieku 25 - 34 wybierają poważniejsze portale poświęcone sprawom zawodowym i rodzinnym. Pierwsze miejsce zajmuje Streetcom.pl dotyczący marketingu (50 % to użytkowniczki w tym wieku). Na następnych pozycjach uplasowały się Babyboom.pl (35 %) i strona www sklepu Endo.pl (35 %).

Polskie internautki starsze o pokolenie (35 - 44), również preferują sklep z dziecięcymi ubrankami Endo.pl (19 %), a także kolejny e-sklep dla dzieci Smyk.pl (17%) oraz oferujący kosmetyki portal Avon.pl (16 %).

Polki, które mają od 45 do 54 lat poruszają się w wielu obszarach - od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych po internetowe horoskopy. Najczęściej odwiedzaną stroną jest Zus.pl (17 %), a kolejne pozycje zajmują strona sklepu internetowego Tchibo.pl (15 %) oraz wirtualne przepowiednie Horoskopfree.com (15 %).

Z powyższych wyników można wywnioskować, że dwa główne obszary internetowych zainteresowań polskich kobiet to rozrywka i zakupy. Według raportu "E-commerce w Polsce 2011" - kobiety interesują zakupy internetowe ponieważ oferują niższe ceny oraz oszczędność czasu. Pierwszą zaletę e-zakupów wymieniło 42 % wszystkich użytkowniczek sieci, a drugą 16 % .

Niewidoczne w wynikach badań są informacje na temat stron poświęconych zagadnieniu usług finansowych. Zainteresowani tym tematem powinni zajrzeć do raportu Gemius "Finanse i plany finansowe internautów". Wynika z niego, że kobiety czerpią swoją wiedzę na temat sfery finansowej w dużej mierze właśnie z internetu (46 %).


Zobacz również