Polska w gwiazdozbiorze

Polska zajęła 8. miejsce w kategorii "Wschodząca gwiazda" w rankingu Country Brand Index 2007.

W rankingu siły marek 54 krajów świata, opracowanym przez FutureBrand i Weber Shandwick, Polska uplasowała się na 8. miejscu w kategorii "Wschodząca gwiazda". "Wschodzące gwiazdy" to kraje, które w ciągu najbliższych 5 lat mają szansę stać się jednym z głównych kierunków podróży turystycznych i zawodowych. Pierwsze miejsce w tej kategorii zajęła Chorwacja. W pierwszej dziesiątce znalazły się także Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba, Islandia, Rosja i Argentyna.

Najlepszą marką na świecie pozostaje Australia (doroczny ranking publikowany jest po raz trzeci), wyprzedzając Stany Zjednoczone i Wielką Brytanię. Spośród krajów naszego regionu Europy wysokie lokaty uzyskały Węgry i Czechy, zajmujące odpowiednio 2 i 3 miejsce w kategorii "Warte poniesionych wydatków". Po raz pierwszy, za to od razu w trzech kategoriach wysoko sklasyfikowano Rosję: na miejscu 9. w kategorii "Wschodząca gwiazda", 8. w kategorii "Kultura i sztuka", na 7. - w kategorii "Historia".

Pierwsza dziesiątka rankingu Country Brand Index 2007

Pierwsza dziesiątka rankingu Country Brand Index 2007

W rankingu Country Brand Index 2007 kraje są zestawiane w 22 kategoriach, na podstawie których tworzy się listę krajów posiadających najlepszą markę. W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników, turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata.

Pierwsze piątki krajów w 20 kategoriach rankingu Country Brand Index 2007

Pierwsze piątki krajów w 20 kategoriach rankingu Country Brand Index 2007


Zobacz również