Polski startup Intelclinic zajmuje pierwsze miejsce na LeWeb 2013 w Paryżu

Młoda polska firma Intelclinic oczarowała jury paryskiego konkursu LeWeb 2013 i zajęła pierwsze miejsce wśród 700 innych zgłoszonych startupów. Ich innowacyjny produkt to opaska elektroniczna monitorująca fale mózgowe, która ma pozwolić użytkownikowi mniej czasu poświęcać na sen, ale też jednocześnie bardziej się przy tym wysypiać.

O opasce Intelclinic NeuroOn zrobiło się głośno w zeszłym tygodniu, kiedy jej twórcy postanowili zebrać fundusze na realizację swojego projektu na platformie crowdfundingowej Kickstarter. Wystarczyły im 24 godziny na zebranie 100 tysięcy dolarów. Od tego czasu minęły niecałe dwa tygodnie, a ekipa odpowiedzialna za ten produkt może świętować kolejny sukces, jakim jest zajęcie pierwszego miejsca w paryskim konkursie LeWeb 2013. Wystartowało w nim aż 700 startupów, z których wyłoniono 16 półfinalistów.

Wśród nich wszystkich największym uznaniem cieszyła się właśnie polska firma Intelclinic, która okazała się wcześniej także hitem serwisu crowfundingowego Kickstarter (dziś suma zebranych funduszy trzykronie przekracza założenia, a pozostał jeszcze miesiąć). Celem twórców opaski Inteliclinic NeuroOn do polifazowego snu jest zapewnienie użytkownikom możliwości badania jakości swojego snu. Jej zadaniem jest monitorowanie aktywności mózgu i organizmu użytkownika, a potem wyliczenie kiedy i ile powinien poświęcać czasu na sen.Pomaga to w określeniu, jak dobrej “jakości” jest jego sen. W opasce NeuroOn obecne są różnego rodzaju czujniki, a badane są nie tylko fale mózgowe, ale też ruchy gałek ocznych i napięcie mięśni. Zapewnia to znacznie większą dokładność pomiarów niż rejestrujące wyłącznie ruch popularne opaski na rękę służące do podobnego celu.

źródło: thenextweb.pl


Zobacz również