Polskie mikro firmy unikają promocji w Internecie

Internet to rozwiązanie, które daje ogromne możliwości w zakresie promocji. Niestety duża część polskich mikro firm, szczególnie tych jednoosobowych, nie chce z nich skorzystać.

Obecnie w Polsce mamy już 18 milionów internautów. Każdy z nich może zostać potencjalnym klientem firmy, która odpowiednio wypromuje się w Internecie. Niestety możliwości tych nie dostrzegają polskie mikro firmy. Potwierdzają to badania Instytutu TNS OBOP, z których wynika, że aż 30 procent z nich nie ma swojej strony internetowej. Co więcej, 25 procent nie posiada nawet adresu e-mail.

Dlaczego nasi rodzimi przedsiębiorcy na własne życzenie skazują się na sieciowe wykluczenie oraz utratę kolejnego sposobu na pozyskanie klientów? Odpowiedzi na to pytanie jest kilka:

- część przedsiębiorców jest zdania, że prowadzenie własnej witryny nie jest im do niczego potrzebne

- część obawia się zbyt dużych kosztów z tym związanych

- są też tacy, którzy mając swoich stałych klientów nie widzą potrzeby walki o kolejnych.

Warto na koniec dodać, że pod względem wykorzystania przez przedsiębiorców Internetu ustępujemy znacznie naszym zachodnim sąsiadom. Np. w Niemczech ok. 90 procent firm posiada własną witrynę.


Zobacz również