Premiera Windows XP Media Center Editon 2005

W ostatnich dniach odbyła się oficjalna premiera nowej wersji systemu Windows XP Media Center Edition 2005. Ma być on pozycjonowany jako najlepszy system dla domowych użytkowników.

Gates prezentuje nowy produkt

Gates prezentuje nowy produkt

Windows XP Media Center Editon 2005 będzie głównie oferowany jako OEM z przeznaczeniem do sprzedaży z nowymi komputerami. Microsoft liczy na to, że aktualizacja ożywi zainteresowanie, bądź co bądź, starym bo 3-letnim systemem i pobudzi klientów do dokonania zakupu nowych zestawów komputerowych. Według planów firmy, do roku 2007 ma zostać sprzedanych 19 milionów kopii tego oprogramowania.

Wygląd nowej strony startowej systemu

Wygląd nowej strony startowej systemu

Nowa wersja Windows XP Media Center Editon, o kodowej nazwie "Symphony", była testowana od początku tego roku. Zawiera istotne zmiany takie jak obsługa dwóch kart telewizyjnych, wypalanie płyt DVD, częściowa obsługa telewizji wysokiej rozdzielczości (HDTV). Szerzej o nowym wydaniu "okienek" informowaliśmy tutaj. Jak twierdzą przedstawiciele koncernu wersja 2005 jest już dojrzałym produktem i kolejne wydania będą zawierać raczej drobne zmiany.

Wraz z premierą oprogramowania, pojawią się rozwiązania sprzętowe wykorzystujące zaktualizowany system. HP zamierza ogłosić wprowadzenie do oferty czterech nowych komputerów ze standardową wersją nowego systemu, jednego z Windows XP Media Center Editon Extender i dwóch urządzeń nazwanych Digital Media Center, a z wyglądu przypominających zwykłe odtwarzacze VCD lub DVD. Gateway i Dell również zamierzają wprowadzić na rynek komputery ze zaktualizowanym systemem Microsoftu.

Oprócz komputerów mają się pojawić nowe przenośne odtwarzacze współpracujące z Windows XP Media Center Editon 2005 oraz zostanie wprowadzony Windows Media Player 10 Mobile, przeznaczony dla telefonów komórkowych i osobistych asystentów PDA (Portable Digital Assistant).

Logo playsforsure

Logo playsforsure

Microsoft wprowadza także nowe logo "Plays for Sure", dzięki któremu klient będzie się mógł zorientować czy dane urządzenie bądź serwis internetowy jest kompatybilny z nowym multimedialnym systemem. Równocześnie z premierą systemu zostaną oficjalnie uruchomione internetowe sklep muzyczne MSN w USA, Norwegii, Danii, Szwecji, Finlandii, Holandii, Hiszpanii, Austrii i Szwajcarii.


Zobacz również