Procesor fizyki w grach w lutym do kupienia

AGEIA producent procesora fizyki PhysX poinformowała, że przesunęła premierę swojego procesora przeznaczonego do wykonywania obliczeń fizycznych. PhysX pojawi się w lutym, a nie grudniu jak wcześniej zapowiadano, a jego wprowadzenie do oferty planuje m.in. Asus, XFX oraz BFG.

Aktualnie gracze nie muszą się martwić opóźnieniem premiery. W chwili obecnej i tak nie ma ani jednej gry, która wykorzystywałaby możliwości silnika fizycznego PhysX. Z nieoficjalnych informacji wynika, że Asus już od dłuższego czasu ma przedprodukcyjne, w pełni funkcjonalne prototypy wspomnianych kart.

Procesor PhysX to pierwszy tego typu produkt, którego zadaniem jest odciążenie jednostki obliczeniowej peceta od bardzo złożonych i zasobożernych obliczeń fizycznych. Architektura układu pozwala na wielowątkowe przetwarzanie geometrii, co ma producentom gier pomóc w tworzeniu płynnej grafiki, animacji ubrań, wody czy włosów. Cena karty PhysX ma zawierać się w przedziale od 249 do 299 USD.


Zobacz również