Project CARS - gra obsługująca rozdzielczość... 12K!

Jeśli wydaje się komuś, że wymagania sprzętowe GTA V są duże, to niech nieco obniży tą ocenę. Project CARS to hiperrealistcyzna gra wyścigowa, która wymaga sprzętu wartości ok. 10 tysięcy dolarów, aby pokazać pełnię swych możliwości.

Oczywiście w Project CARS będzie można pograć i na słabszym sprzęcie, jak jednak pochwalił się producent, studio Slightly Mad, będzie to pierwsza w historii produkcja przystosowana do obsługi rozdzielczości 12K. Informacja o tym pojawiła się co prawda już w 2014 roku, jednak był to wówczas tylko pomysł, a na kilka tygodni przed zapowiedzianą premierą producent potwierdza, że stało się to faktem. Jest tylko jedno duże "ale" - jak na razie... nie ma monitorów 12K, a ubiegłoroczny pokaz tej rozdzielczości na targach CES i E3 miał miejsce przy użyciu trzech monitorów 4K ustawionych w jednej linii.

Rozdzielczość 12K to 11,520x2,160 pikseli. Zaprezentowany na filmiku powyżej pokaz był możliwy na sprzęcie o następującej konfiguracji: cztery chłodzone wodą karty graficzne Nvidia Titan, procesor Intel Ivy Bridge-E oraz - bagatela - 64 GB RAM. Koszt tego zestawu to kilkadziesiąt tysięcy złotych i oczywiście przeciętny użytkownik nie wyda takiej kwoty dla jednej tylko gry. Jednak technologia idzie do przodu, 4K nikogo już nie dziwi, 8K powoli się zbliża, więc za pięć, może dziesięć lat 12K ma szansę stać się normalnym standardem. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że również i sprzęt zejdzie cenowo do pułapu znajdującego w zasięgu zwykłego użytkownika.


Zobacz również