Przesyłka kontrolowana

Obecnie firmy kurierskie udostępniają nam funkcję śledzenia przesyłki. Dzięki temu możemy stale kontrolować, gdzie znajduję się paczka. Przyjrzymy się, na czym polega ta usługa, czy jest użyteczna dla zwykłego użytkownika oraz jakie są różnice pomiędzy konkretnymi firmami świadczącymi tego typu usługę.

Kupione przez internet produkty muszą jeszcze w jakiś sposób do nas dotrzeć. Nie zawsze możliwy jest odbiór osobisty, więc pozostaje nam czekanie na przesyłkę, która trafia do nas za pośrednictwem poczty czy kuriera. W obu przypadkach mamy możliwość kontrolowania, na jakim etapie znajduje się realizacja naszego zamówienia i gdzie fizycznie zlokalizowany jest zamówiony towar. Służą do tego specjalne aplikacje dostępne z poziomu przeglądarki WWW czy urządzeń mobilnych lub widżety, które możemy umieścić na pulpicie naszego komputera. Monitorowanie przesyłek jest także bardzo przydatne w przypadku wysyłającego. Daje mu to bowiem możliwość panowania nad logistyką np. sklepu internetowego.

Siódemka

Na stronie firmy znajduje się moduł do sprawdzania statusu paczki. Jest to możliwe po wprowadzeniu 13-cyfrowego numeru listu przewozowego. Wspomniany numer będzie nam także potrzebny, gdy postanowimy skorzystać z aplikacji stworzonej na urządzenia mobilne. Dodatkowo, wyposażona została ona w opcję szybkiego sprawdzania pięciu ostatnio monitorowanych przesyłek. Siódemka ma też specjalną ofertę dla użytkowników Allegro. W celu sprawdzenia, gdzie znajduje się zmierzający do nas zakupiony przedmiot, wystarczy podać numer aukcji i nazwę użytkownika Allegro. Specjalny panel dla osób korzystających z tego popularnego serwisu aukcyjnego należy uznać za zdecydowaną zaletę i usługę, która wyróżnia Siódemkę spośród pozostałych firm. Siódemka udostępnia także opcję śledzenia przesyłki za pośrednictwem e-maila lub smsów.

Siódemka proponuje spore uproszczenie wyszukiwania przesyłki w przypadku użytkowników Allegro

Siódemka proponuje spore uproszczenie wyszukiwania przesyłki w przypadku użytkowników Allegro

DHL

Strona główna tego dostawcy została wyposażona w narzędzie umożliwiające monitorowanie stanu zlecenia. Najpierw wybieramy jedną z opcji: międzynarodowa lotnicza i drogowa, krajowa, krajowa - numer zlecenia, a następnie wpisujemy numer przesyłki. Co ciekawe, jednorazowo możemy wpisać aż dziesięć identyfikatorów, oddzielając je przecinkami. Panel znajduje się w samym centrum strony i jest dobrze wyróżniony. Zdecydowanie ułatwia to jego lokalizację. Oprócz tego DHL oferuje klientom komercyjnym, z którymi podpisana jest odpłatna umowa, aplikację ProView. Program ten zdecydowanie ułatwia śledzenie dużej liczby przesyłek. Firma ma również w swojej ofercie usługi: ePowiadomienia, eTrack, ExpresSMS. Pierwsza aplikacja umożliwia monitorowanie zlecenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wystarczy wpisać adres e-mail i numer przesyłki, by otrzymywać informacje przy każdorazowej zmianie statusu paczki. Usługa eTrack działa podobnie, ale pozwala na śledzenie międzynarodowych przesyłek lotniczych. Natomiast ExpressSMS umożliwia monitorowanie zlecenia za pośrednictwem smsów. Ponadto DHL ma w swojej ofercie opcję instalacji niewielkiego widżetu, który jest potem widoczny na systemowym pulpicie i na bieżąco informuje o statusie naszego zamówienia. Działa on jedynie w przypadku międzynarodowych przesyłek lotniczych.

W przypadku międzynarodowych przesyłek lotniczych istnieje możliwość skorzystania z widżetu umieszczonego na naszym pulpicie

W przypadku międzynarodowych przesyłek lotniczych istnieje możliwość skorzystania z widżetu umieszczonego na naszym pulpicie

Poczta Polska

Poczta Polska umieściła na swojej stronie prosty moduł umożliwiający śledzenie przesyłek. Wystarczy wpisać w polu "Identyfikator" numer znajdujący się na potwierdzeniu nadania. Usługa umożliwia monitorowanie w obrocie krajowym: e-przesyłek, paczek pocztowych, przesyłek pobraniowych, z zadeklarowaną wartością, biznesowych, gabarytowych oraz wysyłanych za pośrednictwem Poczteksu. Jeśli mamy do czynienia z obrotem zagranicznym, możemy sprawdzić status paczek pocztowych oraz tych wysyłanych za pośrednictwem EMS. Usługa śledzenia paczki w przypadku Poczty Polskiej charakteryzuje się wyjątkową prostotą, a dodatkowo, dzięki znajdującej się na stronie obok dokładnej instrukcji, użytkownik szybko rozwiać może wszelkie swoje wątpliwości. W związku z tym z obsługą nie będą miały problemu nawet osoby rzadko korzystające z tego rodzaju usług.

UPS

Firma udostępnia nam możliwość śledzenia przesyłek po wprowadzeniu na stronie głównej numeru monitorowania lub InfoNotice (Awizo). Maksymalnie może być to jednocześnie 25 pozycji. Dodatkowe opcje uzyskujemy po wejściu w zakładkę "Monitorowanie". Użytkownik może skorzystać z funkcji lokalizowania przesyłki po podaniu danych referencyjnych. Jest to identyfikator zdefiniowany przez użytkownika podczas wypełniania danych w trakcie wysyłki, np. nazwa firmy lub "duży prezent". Opcja ta może być bardzo przydatna i nie wymaga wpisywania długiego ciągu cyfr. W porównaniu z konkurencją jest to zdecydowany plus oferty firmy. UPS oferuje swoim klientom monitorowanie przesyłek za pomocą e-maila oraz smsów. Dodatkowo, mamy tu także dostęp do usługi Quentum View, która pomaga zarządzać informacjami o wysyłanych paczkach. Jest ona dedykowana osobom lub firmom wysyłającym wiele przesyłek. Istnieje również usługa UPS Signature Tracking, oferująca zaawansowane opcje śledzenia, np. obraz podpisu, pełna nazwa i adres dostawy.

DPD

Na stronie głównej jest okienko do szybkiego sprawdzania, gdzie obecnie znajduje się nasza paczka. Wystarczy jedynie wpisać numer listu przewozowego. Możemy także wybrać pole "Sprawdź, gdzie obecnie znajduje się twoja przesyłka". Po skorzystaniu z tej opcji można monitorować jednocześnie do 10 przesyłek. W przypadku DPD użytkownik ma niewiele możliwości, ale dostępne rozwiązanie wystarczy, by uzyskać podstawowe informacje dotyczące naszego zlecenia.

DPD umożliwia jednoczesne śledzenie dziesięciu przesyłek

DPD umożliwia jednoczesne śledzenie dziesięciu przesyłek

Łatwe śledzenie

Przedstawione powyżej firmy oferują nieco inny system i możliwości, ale w każdym przypadku uzyskamy dostęp do interesujących nas danych. Warto także zaznaczyć, że przedsiębiorstwa kurierskie stworzyły aplikacje mobilne, które zdecydowanie upraszczają monitorowanie przesyłek. Najistotniejszy jest jednak fakt, że w przypadku każdej opisywanej firmy moduł pozwalający na podgląd statusu paczki jest łatwo dostępny i prosty w obsłudze. Dzięki temu oczekiwana przez nas (lub wysłana) paczka może być w banalny sposób kontrolowana.


Zobacz również