Przetasowania w reklamie

Według przewidywań firmy Forrester Research, nastąpi odwrót reklamodawców od dużych portali na rzecz bardziej spersonalizowanych ośrodków tematycznych i wertykalnych.

Z analiz firmy Forrester Research wynika, że portale, takie jak Exite i Lycos, oferujące szeroki zakres usług i dostarczające informacji z wielu dziedzin, zanotują spadek swego udziału w rynku reklamy online z 5% w 1999 r., do ok. 1% w 2004 r. Reklamodawcy zaczną poszukiwać tańszych sposobów pozyskiwania klientów i więcej detalistów będzie inwestować w portale wertykalne oraz współpracować z witrynami oferującymi tańsze reklamy. W roku 2004 tego typu strony WWW będą pochłaniać 57% globalnych wydatków na reklamę online.

Obecnie wielkie portale, takie jak AOL, Yahoo! i MSN, zapewniają 15% ruchu w sieci i pochłaniają 45% wszystkich wydatków na reklamę, ale udziały te zaczną regularnie maleć. Obroty z reklam portali wertykalnych i tematycznych wzrosną z 20% w 1999 r. do 24% w 2004 r., a udział innych witryn "niszowych" w rynku reklam wzrośnie z 11% (obecnie) do 24% w 2004 r.

Z raportu Forrester Research wynika ponadto, że dla 62% reklamodawców głównym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca w sieci na reklamę jest szansa na zwrot inwestycji, dla 58% najważniejsze są dane demograficzne na temat klientów danej strony, a dla 48% ruch tworzony przez witrynę.

Więcej informacji: www.forrester.nl


Zobacz również