Przyszłość mobilnego Facebooka mocno związana z reklamami

Liczba użytkowników Facebooka, którzy korzystają z niego za pomocą przenośnych urządzeń stale rośnie. Mark Zuckerberg zamierza wykorzystać ten trend i zarobić krocie na mobilnych reklamach.

Z danych przedstawionych przez firmę comScore wynika, że użytkownicy Facebooka coraz chętniej korzystają z niego za pomocą mobilnych urządzeń: w marcu każdy był sprzęgnięty z tym najpopularniejszym na świecie serwisem społecznościowym średnio przez ponad 7 godzin. Mark Zuckerberg zamierza wykorzystać tę tendencję, o czym poinformował w poprzednim tygodniu inwestorów podczas spotkania dotyczącego strategii rozwoju swojej firmy.

Przyznał wówczas, że priorytetem dla niego w 2012 roku jest poprawa mobilnej aplikacji, zbudowanie silniejszych więzi obejmujących jego sieć społecznościową z innymi aplikacjami online oraz szersze wykorzystanie dochodowego narzędzia jakim z pewnością są mobilne reklamy.

Facebook dzięki zbieraniu większej ilości informacji na temat lokalizacji użytkownika oraz wykorzystaniu rekomendacji znajomych dotyczących różnych produktów będzie w stanie lepiej dopasować reklamy do konkretnych osób. Dzięki temu możemy np. oczekiwać, że tuż po przekroczeniu progu jakiegoś centrum handlowego na naszym smartfonie pojawią się oferty i reklamy produktów, którymi mają szansę skusić nas tamtejsi sprzedawcy detaliczni.

_____________

Co o tym sądzicie? Czy czekacie na spersonalizowane reklamy i oferty, czy też raczej zniechęcą one was do korzystania z mobilnego Facebooka?


Zobacz również