Reaktywowany Secret Service znika po wydaniu dwóch numerów

Pismo Secret Service powróciło w tym roku na rynek po trzynastu latach nieobecności . Po udanej akcji crowdfundingowej pojawiły się dwa numery legendarnego czasopisma o grach komputerowych, ale na tym koniec. Wydawca utracił prawa do marki.

Czasopismo Secret Service ukazywało się w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku i miało oddane grono fanów, ale w 2001 roku pojawił się jego ostatni numer. Kilku członków pierwotnego zespołu redakcyjnego postanowiło odkurzyć markę i ponownie wydać czasopismo dla graczy. W tym celu zorganizowano zbiórkę w serwisie PolakPotrafi.pl w trakcie której uzbierano rekordową sumę pieniędzy na reaktywację tytułu. Podczas akcji wsparcia dla Secret Service zebrano niemal 300 tys. zł.

Akcja zakończyła się powodzeniem, a dwa numery odświeżonego Secret Service trafiły do kiosków i salonów prasowych. Jak można jednak przeczytać na fanpage'u magazynu Secret Service na portalu Facebook, to koniec czasopisma w dotychczasowej formie. Wydawca, Idea Ahead, utracił prawa do marki Secret Service, mimo zapewniania wspierających inicjatywę w serwisie PolakPotrafi.pl, że wszystkie kwestie licencyjne zostały rozwiązane.

Marka Secret Service wróciła w ręce spółki Bronwald, a wydawca dwóch ostatnich numerów czasopisma postanowił kontynuować prace nad magazynem, obiecane fundatorom. W założeniach projektu było wydanie sześciu numerów dwumiesięcznika Secret Service. Kolejne numery będą pojawiać się jednak już pod nazwą Pixel w cyklu miesięcznym. Nowy magazyn będzie dostępny w formie papierowej, a także w postaci aplikacji mobilnych do systemów iOS i Android.


Zobacz również