Reklam w TV chyba jest za mało...Może więc obniżyć opłatę za abonament RTV?

Ministerstwo Kultury szykuje zmianę w ustawie o RTV, która może skutkować znacznym zwiększeniem czasu nadawania reklam przez radio i telewizję.

Oglądając film z kategorii "megahit" często łapię się na tym, że po przełączeniu w trakcie długich reklam na inny kanał zapominam po jakimś czasie o oglądanym filmie i nie wracam już do niego. Ze względu na długość wspomnianych przerw moja córka wszystkie podejścia do obojętnie której części przygód Drużyny Pierścienia zakończyła niepowodzeniem. Po prostu usypiała...

Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami w ciągu godziny zegarowej telewizje mogą wyemitować do 12 minut reklam. Dołóżmy jednak do tego dopuszczalne w ciągu godziny 2-minutowe informacje o własnych programach. Ponadto odnoszę wrażenie (zaznaczę jednak, że nigdy tego nie sprawdzałem), że w sumie zestaw reklam często zajmuje w ciągu godziny znacznie więcej niż 14 minut...

Zobacz również:

To za mało?

Niestety wkrótce być może będzie jeszcze gorzej. Jak informuje "Dziennik Gazeta Prawna", szykowana w ustawie o RTV przez Ministerstwo Kultury zmiana zakłada bowiem zniesienie limitu czasu trwania materiałów promocyjnych. Nie można więc wykluczyć, że na jedną godzinę programu przypadnie ich aż 0,5 godziny. Jeżeli TVP chociaż trochę pójdzie w tym kierunku, osoby opłacające abonament RTV będą więc miały jeszcze więcej powodów do niezadowolenia...

Rzecznik TVP Jacek Rakowiecki uspokaja, że zmiany idą w dobrym kierunku. Mają bowiem pozwolić na "lepszą promocję materiałów emitowanych przez nadawcę w różnych programach."

Czy uspokoiły Was te zapewnienia? Mnie nie...


Zobacz również