Reklama w nowym wymiarze

Nowe standardy internetowych reklam banerowych.

Serwis Iconocast zaprezentował najnowsze badania związane z reklamą w sieci. Według rapotów firmy AdRelevance, odkąd rozpoczęto monitorowanie odsłon 401 największych witryn internetowych średni wskaźnik CPM (koszt miliona odsłon) wzrósł z 2,70 USD do 30,52 USD.

Właściciele witryn ciągle szukają nowych sposobów pozyskiwania reklamodawców. Chociaż 97% reklam na stronach monitorowanych przez AdRelevance stanowią standardowe banery zgodne z IAB (Internet Advertising Bureau), pojawia się coraz więcej reklam nowego typu. W kilku witrynach (IGN.com, New York Times czy ZDNet) można zobaczyć duże banery o rozmiarach 120 x 800, 140 x 800 czy 148 x 800 pikseli.

Duże banery na pewno będą lepiej zwracały uwagę użytkowników - witryny w Internecie przypominają coraz bardziej papierowe czasopisma, w których publikowane są duże, całostronicowe reklamy. Innym, nowym sposobem reklamowania produktów mają być też małe okienka, tzw. pop-ups. Nie wiadomo jednak czy zdobędą one popularność, gdyż większość surfujących w Internecie po prostu nie lubi tego elementu witryn.


Zobacz również