Reklamy "I'm a PC" zrobiono na Makach?

Czyżby najnowsza kampania reklamowa giganta z Redmond, której elementem są spoty reklamowe "I'm a PC" powstała na komputerach Mac? Mogą o tym świadczyć metadane zawarte w plikach graficznych, jakie Microsoft umieścił na stronie kampanii.

Jeden z użytkowników serwisu Flickr, niejaki LuisDS, odwiedził witrynę "Life Without Walls", na której, oprócz nowych spotów reklamowych promujących rozwiązania Microsoftu, dostępna jest galeria zdjęć, przedstawiających wybrane kadry z filmików. Użytkownik pobrał obrazy i sprawdził ich właściwości - okazało się, że do ich wykonania posłużono się oprogramowaniem Adobe Creative Suite 3 dla Mac OS X.

Kadr z reklamy "I'm a PC" - metadane w pliku świadczą o użyciu makowej wersji Adobe Creative Suite 3 (źródło: www.roughlydrafted.com)

Kadr z reklamy "I'm a PC" - metadane w pliku świadczą o użyciu makowej wersji Adobe Creative Suite 3 (źródło: www.roughlydrafted.com)

Microsoft długo nie zwlekał z reakcją - obrazy szybko podmieniono na kopie, których metadane nie wskazują na "makowe" pochodzenie.

Jak czytamy w blogu Roughly Drafted, na Makach mógł zostać również zmiksowany dźwięk reklam "I'm a PC".

Przypomnijmy, że spoty, emitowane w stacjach telewizyjnych oraz w Internecie, są elementem wielkiej kampanii marketingowej "Life Without Walls", kosztującej Microsoft 300 milionów dolarów. Biorą w nich udział zarówno zwykli użytkownicy pecetów, jak i osoby znane i popularne (np. Bill Gates). Kampania ma poprawić wizerunek systemu Windows Vista (({a:http://www.pcworld.pl/news/167453.html}}czytaj więcej).


Zobacz również