Republika Rewolucja

Agitacja, łapóweczka, podłożenie świni lub drobne pochlebstwo to codzienny oręż polityka. Stosując je, można się ustawić do końca życia albo... wszcząć rewolucję.

Agitacja, łapóweczka, podłożenie świni lub drobne pochlebstwo to codzienny oręż polityka. Stosując je, można się ustawić do końca życia albo... wszcząć rewolucję.

Nigdy nie zapomnisz jego twarzy. Do końca życia będziesz pamiętać grymas satysfakcji na jego gębie, gdy twoi rodzice byli zabierani przez bezpiekę. Byłeś zbyt młody, aby cokolwiek zrobić. Już nigdy nie ujrzałeś swojej rodziny. Tylko on stał i się uśmiechał. Wasilij Karasow - naczelnik tajnej policji.

Tego dnia poprzysiągłeś sobie, że za to zapłaci... kiedyś. Przez całe lata śledziłeś polityczne poczynania Karasowa, obserwując, jak rośnie w siłę i pnie się po szczeblach partyjnej drabiny. Sam też przygotowywałeś się do walki, aby zepchnąć tego pachołka na polityczne i życiowe dno.

Ten pan z aparatem to dziennikarz albo agent Karasowa. Zresztą to w sumie jedno i to samo. Nowistrana pełna jest szpicli.

Ten pan z aparatem to dziennikarz albo agent Karasowa. Zresztą to w sumie jedno i to samo. Nowistrana pełna jest szpicli.

Upadek Związku Radzieckiego tylko pomógł mu w umocnieniu swej władzy. Wasilij Karasow ogłosił się prezydentem Nowistrany, a niedługo potem dodał do tego słowo "dożywotni". Natychmiast zapewnił sobie zabezpieczenie finansowe i zaczął żyć jak król. Z czasem stopa życiowa zwyczajnych mieszkańców Nowistrany w zastraszającym tempie zaczęła się obniżać. Gospodarka legła w gruzach, szerzyła się korupcja, a z ulic zaczęli znikać "niewygodni ludzie".

W całym zamieszaniu upatrzyłeś idealną sytuację, która doprowadzi do obalenia Karasowa, ciebie wyniesie na wyżyny władzy, a państwo... osiągnie dobrobyt?

Tryumf woli

Republika: Rewolucja należy do bardzo rzadkiego gatunku strategii politycznych. Elixir Studios pokusiło się o stworzenie modelu politycznego postradzieckiej republiki, gdzie jako początkujący polityk masz szansę na sięgnięcie po najwyższą władzę.

Grę rozpoczynasz od stworzenia swojego awatara. Będziesz musiał odpowiedzieć na dziesięć pytań, na podstawie których zostaną określone podstawowe współczynniki, takie jak status, osobowość, charyzma i kontrola. Dodatkową informacją jest lojalność, czyli przekonanie postaci do jej światopoglądu.

Z niektórymi mieszkańcami Nowistrany można porozmawiać. Niestety, słyszysz tylko mało interesujące monologi. Dialogi przypominają rozmówki Simów.

Z niektórymi mieszkańcami Nowistrany można porozmawiać. Niestety, słyszysz tylko mało interesujące monologi. Dialogi przypominają rozmówki Simów.

Rozgrywka została podzielona na swoiste tury, czyli dni. Każdy dzień składa się z trzech pór, które trwają po 4 minuty. A więc jeden dzień to 12 minut. W ciągu jednej pory dnia będziesz mógł wykonać jedną czynność. Na szczęście, nie działasz sam.

Radiofonia i biopaliwa

Do pomocy możesz wykorzystać kilku współpracowników, którzy według rozkazów będą wzmacniać wizerunek twej partii, szpiegować, niszczyć konkurencję lub pozyskiwać nowy elektorat. W czasie gry wszyscy zdobywają doświadczenie, które przekłada się na zwiększenie bazowych statystyk.

Jednym z ważniejszych elementów jest prowadzenie rozmów z różnymi ważnymi osobistościami. Dyskusja przebiega na zasadzie inwestowania posiadanych punktów, obliczanych na podstawie statystyk bohatera, w różne argumenty. Następnie decydujesz, w którym momencie dyskusji użyjesz danych argumentów. Komputerowy przeciwnik przeciwstawia swoje zdanie, a wygrywa ten, kto przebije punktowo większość argumentów konkurenta.

Aby osiągnąć szczyty władzy, należy wykonywać postawione przed tobą zadania. Autorzy gry zapewnili duże urozmaicenie "misji". A więc będziesz musiał osiągnąć odpowiedni poziom poparcia w danej dzielnicy, wyciągnąć z paki niepoprawnych politycznie więźniów, utrzymać wysokie morale w partii. Nieraz będziesz musiał się sporo napocić, aby twoje działania były zgodne z ideologią partii, a zarazem mogły dogodzić masom.

Nie ma znaczenia, w jakim mieście na świecie się znajdujesz. Korki uliczne są międzynarodowe. Tylko dlaczego w postsowieckiej republice jest tyle samochodów?

Nie ma znaczenia, w jakim mieście na świecie się znajdujesz. Korki uliczne są międzynarodowe. Tylko dlaczego w postsowieckiej republice jest tyle samochodów?

Droga na główny stołek państwa wiedzie przez trzy miasta. Każde z nich boryka się z innymi problemami, którym należy zaradzić. Ale pamiętaj, że prezydent Karasow nie lubi wybijających się młodych przywódców i z czasem zrobi naprawdę wiele, aby przytrzeć ci nosa.

Plan pięcioletni

Miasta zostały odwzorowane z dużą dbałością o detale. Każdy budynek dopracowano, po ulicach jeżdżą samochody, a po chodnikach przechadzają się ludzie. Nie uniknięto pewnych błędów i niedociągnięć graficznych, takich jak przenikanie obiektów, czy wysiadanie postaci z samochodu przez zamknięte drzwi. Animacja postaci także nie jest najmocniejszym elementem Republiki i wypada sztucznie. Mimo wszystko nie jest to jednak gra, której atutem miała być grafika.

Drugim, ważniejszym trybem widoku jest mapa miasta. To właśnie tutaj podejmujesz wszystkie decyzje dotyczące rozgrywki, tutaj także znajdziesz podstawowe informacje (czyli poparcie dla twojej partii w poszczególnych dzielnicach, najbliższych współpracowników, znanych działaczy przeciwnych frakcji) oraz budynki ośrodków władzy (więzienie, stacja telewizyjna, ratusz).

W czasie gry rzadko korzystasz z widoku miasta. Można się nawet pokusić o twierdzenie, że jest on zbędnym elementem gry. Oprócz opcji obserwowania wydarzeń nie dostarcza on żadnych innych informacji. Oczywiście, gdyby go zlikwidować, gra straciłaby na atrakcyjności, ale czy ktoś powiedział, że polityka ma być barwna?


Zobacz również