Republika Rewolucja

Książeczka partyjna KPZR to dopiero wstęp do wielkiej kariery. Jednak, aby wejść na salony, potrzeba trochę więcej...

Książeczka partyjna KPZR to dopiero wstęp do wielkiej kariery. Jednak, aby wejść na salony, potrzeba trochę więcej...

Republika: Rewolucja wstrzeliła się w mało popularny i prawie niewyeksploatowany gatunek strategii politycznych. Na dodatek autorom przyświecał cel jak najdokładniejszego oddania mechanizmów zachodzących we współczesnej polityce. Zaowocowało to grą bardzo ciekawą (jeśli ktoś lubi politykę), ale zarazem bardzo trudną. Niestety, gry nie ułatwia skomplikowany interfejs, którego nauczenie się może potrwać nawet dwie godziny. Dlatego oddajemy w twoje ręce ten mały poradnik, który, mamy nadzieję, pomoże ci na początku kariery politycznej i sprawi, że szybko przejmiesz władzę.

Porady ogólne

PODPOWIEDŹ 1. Opcja zapisu gry jest twoim największym sprzymierzeńcem, używaj więc jej często. Zwłaszcza na początku gry, kiedy w natłoku opcji i możliwości działań łatwo się zgubić. Zapisuj ją przed każdą ryzykowną akcją oraz każdą rozmową. Najlepiej, abyś zachowywał stan gry przynajmniej na jedną porę dnia przed jakimś działaniem. Dzięki temu będziesz mógł anulować akcję, gdybyś się rozmyślił.

Postać

Odpowiedzi z kwestionariusza określają osobowość twojego awatara, wybieraj więc dobrze, ponieważ twe decyzje będą miały wpływ na początkową ideologię.

Odpowiedzi z kwestionariusza określają osobowość twojego awatara, wybieraj więc dobrze, ponieważ twe decyzje będą miały wpływ na początkową ideologię.

PODPOWIEDŹ 2. Początkowe cechy twojego awatara są ustalane na podstawie kwestionariusza, dlatego warto poeksperymentować. Odpowiadaj na pytania w różny sposób, zapisując je na kartce. Z uzyskanej w ten sposób "galerii bohaterów" wybierzesz sobie najodpowiedniejszego.

PODPOWIEDŹ 3. Spośród pięciu cech awatara jedna jest niezmienna, przynajmniej na początku. Lojalność określa przekonanie postaci do słuszności sprawy, o którą właśnie walczy. W przypadku twojego bohatera jego wiara jest przez długi czas niezachwiana, lecz pamiętaj, że najbliżsi współpracownicy mogą dość szybko zacząć wątpić. Aby temu zapobiec, raz na jakiś czas zastosuj działanie, takie jak pochlebstwo, przysługa lub też prezent.

PODPOWIEDŹ 4. Ideologia bohatera może się zmienić pod wpływem podejmowanych działań. Pamiętaj, że ideologia partii jest taka sama jak bohatera.

Jeśli będziesz wykonywał wiele akcji o innej ideologii niż przekonania awatara, w pewnym momencie jego przekonania się zmienią. Może to spowodować odejście z partii ludzi, którzy nie podzielają twoich nowych poglądów.

Miasto

PODPOWIEDŹ 5. Miasta są podzielone na dzielnice. Każda reprezentuje jedną z trzech stref zasobów. Kolor czerwony to siła, niebieski - wpływy, a żółty - bogactwo. Aby korzystać z tych zasobów, musisz posiadać większość poparcia w dzielnicy.

Mapa miasta daje ci dobry przegląd sytuacji. Kolory obszarów przedstawiają zasoby. Widać też ważne postacie oraz poparcie dla partii działających w mieście.

Mapa miasta daje ci dobry przegląd sytuacji. Kolory obszarów przedstawiają zasoby. Widać też ważne postacie oraz poparcie dla partii działających w mieście.

PODPOWIEDŹ 6. Zarówno w działaniach militarnych, jak i politycznych dobry zwiad jest nieoceniony. Dlatego jak najszybciej inwigiluj wszystkie dzielnice miasta. Dzięki temu uzyskasz informacje o ludziach, których można zwerbować, nowych miejscach do przeprowadzania spotkań i partiach działających w poszczególnych obszarach miasta wraz z danymi o poparciu dla nich.

PODPOWIEDŹ 7. Wszystkie miejsca w mieście mają swój stopień tajności. Jeśli chcesz przeprowadzić spokojną rozmowę, to lepiej wybrać lokal z wysokim poziomem tajności. Ale, żeby go najpierw odkryć, twój poziom wiedzy na temat danej dzielnicy musi być większy niż poziom utajnienia.

PODPOWIEDŹ 8. Postaraj się jak najszybciej przejąć kontrolę nad budynkami zwanymi ośrodkami władzy. Każdy z nich daje premie do niektórych podejmowanych przez ciebie działań. Ale pamiętaj, że nie jesteś jedynym pretendentem do objęcia władzy nad nimi. Jeśli w dzielnicy, w której znajduje się dany ośrodek władzy, spadnie poparcie poniżej wymaganego poziomu, tracisz nad budynkiem kontrolę. Liczba aktualnie posiadanych zasobów jest przedstawiona w lewym górnym rogu ekranu, nad zegarem.

Działanie

PODPOWIEDŹ 9. Cele, jakie musisz osiągnąć w trakcie gry, są dokładnie opisane w dzienniku. W to miejsce trafiają także wszystkie notatki i wycinki prasowe.

Właśnie udało się wygrać dyskusję. Czasem warto dużo zainwestować w jeden argument, zwłaszcza jeśli próg do pokonania nie jest zbyt wysoki.

Właśnie udało się wygrać dyskusję. Czasem warto dużo zainwestować w jeden argument, zwłaszcza jeśli próg do pokonania nie jest zbyt wysoki.

PODPOWIEDŹ 10. Staraj się jak najlepiej rozplanować działania twojego awatara i jego współpracowników. W ciągu jednej pory możesz podejmować tylko jedną operację. Partnerzy twojej postaci mają najczęściej zajętą jedną część dnia, kiedy oddają się własnym sprawom, i wtedy nie można im niczego zaplanować. Tego problemu nie ma awatar, który poświęca cały swój dzień na pracę ku chwale jedynej słusznej partii.

PODPOWIEDŹ 11. Aby jak najefektywniej wykorzystać czas współpracowników, możesz przestawić im czas, który mają zajęty dla siebie. Tę opcję umieszczono w oknie siedziby (prawy górny przycisk budynku, koło zegara).

PODPOWIEDŹ 12. Przeprowadzanie rozmów to jeden z najtrudniejszych elementów gry. Warto jest zapisać stan gry przed rozpoczęciem konfrontacji, aby w przypadku porażki mieć kolejną szansę. Dyskusja jest podzielona na dwie części, każda po cztery rundy. W ciągu jednej rundy wysuwasz jeden argument "zakupiony" za przydzielone punkty. Ich liczba zależy głównie od porównania cech i ideologii postaci biorących udział w dyskusji.

PODPOWIEDŹ 13. Rozmowę rozpoczynasz od przydziału punktów do czterech argumentów. Na podjęcie decyzji o wyborze argumentów masz tylko 30 sekund. Następnie musisz go zatwierdzić, klikając na przycisk umieszczony w prawym górnym rogu okna. Jeśli tego nie zrobisz, komputer przydzieli punkty autorytatywnie.


Zobacz również