Ringle - nowy pomysł na sprzedaż muzyki

Amerykańskie wytwórnie muzyczne stwierdziły, że klasyczny singel (czyli promocyjna płyta CD zawierająca jeden lub kilka utworów) jest już przeżytkiem - donosi Reuters. Dlatego też zdecydowano się na wprowadzenie nowej firmy promowania płyt - jest to tzw. ringle, czyli płyta audio, zawierającą oprócz muzyki również materiały dodatkowe.

Typowy 'ringle' (nazwa ta jest połączeniem słów single oraz ringtone) zawierać ma wybrany utwór, promujący nową płytę danego wykonawcy (obok niego mogą się także znaleźć inne wersje tej samej piosenki) oraz specjalny elektroniczny kupon, który pozwoli nabywcy na darmowe pobranie z Sieci kilku dzwonków do telefonów komórkowych.

Format ten został zaakceptowany przez większość amerykańskich wytwórni fonograficznych - pierwsze 'ringle' mają pojawić się w sprzedaży już w październiku. W pierwszej kolejności wydawać je będą Sony BMG (firma szykuje co najmniej 50 tytułów) oraz Universal Music (ok. 20 'ringli').

Wiadomo już, że dystrybucją nowego typu płyt zajmą się największe amerykański sklepy - zarówno internetowe, jak i tradycyjne. Cen 'ringli' na razie nie podano - przedstawiciele wytwórni fonograficznych mówią jednak, że nie powinny być one droższe od dostępnych obecnie singli.


Zobacz również