Rozwój bezprzewodowych portali

Według raportu The Strategic Group, w ciągu najbliższych 5 lat liczba klientów bezprzewodowych portali internetowych osiągnie w Stanach Zjednoczonych 25 mln.

Bezprzewodowe portale to w znacznym stopniu spersonalizowane "punkty wejścia" w sieć, pozwalające użytkownikom na dostęp do pełnych stron WWW i pojedynczych informacji zwykle tylko w formacie tekstowym. Z ostatniego raportu opublikowanego przez The Strategic Group wynika, że liczba amerykańskich klientów tego typu ośrodków osiągnie w ciągu najbliższych 5 lat 25 mln.

"Wielcy gracze internetowego rynku, tacy jak Sprint, BellSouth, Yahoo! i Exite, oraz nowe firmy, np. Neopoint, InfoSpace.com i Phone.com, rozpoczęły walkę o dominację na tym rynku. Im więcej ruchu w Internecie przenosi się z komputerów stacjonarnych do urządzeń przenośnych, zdobycie jak największego zaufania klientów staje się rozgrywką, której stawką może być istnienie na sieciowym rynku" - twierdzi Cynthia Hswe, analityk z The Strategic Group.

Pierwszymi bezprzewodowymi portalami na rynku były Wireless Web Portal, firmy Sprint, oraz Palm.net, firmowany przez Palm Computing. Przewiduje się, że do końca 2000 r. większość dostawców bezprzewodowych usług telekomunikacyjnych oraz firm oferujących tradycyjne portale uruchomi bezprzewodową wersję swoich internetowych serwisów. Pierwotną grupą docelową tej usługi staną się bezprzewodowi użytkownicy Internetu z dochodami przekraczającymi średnie zarobki i prowadzący większość działalności w Internecie.


Zobacz również