Rusza Microsoft TV

Długo oczekiwana platforma interaktywnej telewizji Microsoft TV będzie dostępna w tym miesiącu dla wybranej grupy konsumentów.

Po serii opóźnień i przekładania terminów platforma Microsoft TV zostanie uruchomiona w tym miesiącu i będzie dostarczać interaktywny program telewizyjny do analogowych odbiorników we Francji, subskrybentów telewizji kablowej w Portugalii i abonentów telewizji satelitarnej w Stanach Zjednoczonych.

Pierwszym istotnym zastosowaniem platformy Microsoft TV ma być zaplanowany na koniec grudnia bieżącego roku serwis 'Ultimate TV' stworzony we współpracy z największym amerykańskim operatorem satelitarnym firmą DirecTV.

W Portugalii natomiast trwają testy interaktywnego serwisu telewizyjnego we współpracy z największym portugalskim operatorem kablowym TV Cabo. Serwis, który początkowo ma obsługiwać 1000 klientów oferuje pocztę elektroniczną, program telewizyjny, usługi bankowe, sklepowe i dostęp do Internetu. TV Cabo przewiduje, że w ciągu trzech lat Microsoft TV będzie miał w Portugalii ponad 300 tysięcy użytkowników.

We Francji Microsoft oferuje swój serwis abonentom telewizji analogowej, a interaktywność została osiągnięta dzięki podłączeniu linii telefonicznej do Microsoft TV 'set-top box'. Zestaw, w którego skład wchodzi ponadto klawiatura i modem dostarczany jest przez francuskiego giganta elektonicznego firmę Thomson Multimedia.

'To cyfrowy produkt działający w analogowym środowisku. Uważamy, że Internet to po prostu kolejny kanał telewizyjny do którego ludzie chcą mieć dostęp', twierdzi Marc Meyer z Thomson Multimedia.

Pomimo agresywnej, europejskiej kampanii Microsoft TV, analitycy uważają, że załoga Billa Gatesa potrzebuje jeszcze sporo czasu, aby dogonić konkurencję w tej dziedzinie. Firma Datamonitor przewiduje, że do 2003 roku 34,4 milionów domów w Stanach Zjednoczonych i 33 miliony w Europie będzie korzystać z serwisów interaktywnej telewizji.

www.microsoft.com


Zobacz również