Samochodowa sieć

DaimlerChrysler, Ford i General Motors stworzą wspólny system sieciowy dla salonów sprzedaży.

Przedstawiciele jednych z największych na świecie koncernów samochodowych: DaimlerChrysler, Ford i General Motors zawarli umowę, która zakłada stworzenie zunifikowanego systemu sieciowego do obsługi kontaktów z salonami sprzedaży samochodów. Trzy koncerny przewidują, że ich aplikacje do zarządzania usługami serwisowymi, zamawiania części zamiennych oraz składania zamówień na konkretne wyposażenia samochodu w ciągu trzech lat będą dostępne przez Internet. Według przedstawicieli firm, stworzenie takiej infrastruktury ułatwi dilerom np. zamawianie części zamiennych z konkretnej fabryki i znacznie usprawni działanie salonów oferujących obsługę jednocześnie kilku marek samochodów.

Nowy system jest częścią strategii "produkcji na zamówienie" (build-to-order), która umożliwi konsumentom wybór skonfigurowanego przez siebie modelu samochodu wprost z linii produkcyjnej firmy. General Motors uruchomił już taki system w wersji testowej. Umożliwia on klientom niektórych stanów w USA konfigurację wyposażenia i zamówienie przez Internet jednego z modeli samochodów Oldsmobile. Dostawa następuje w zależności od opcji w ciągu 15, 60 dni. Podobny system uruchomił niedawno także Ford. Ceny samochodów zamawianych online nie odbiegają jednak od tych, jakie oferują "rzeczywiste" salony.


Zobacz również