Samochody z rynków wschodzących

Produkcja samochodów w Brazylii, Rosji, Indiach i Chinach będzie w tym roku większa niż produkcja północnoamerykańska, choć tradycyjnie był to największy rynek motoryzacyjny na świecie.

Jak podaje w swoim raporcie kanadyjski bank Scotiabank, spadek produkcji samochodów w Ameryce Północnej jest echem zamknięcia amerykańskich fabryk samochodowych.

Jednocześnie moce produkcyjne wzrastały w gospodarkach wschodzących o 15% rocznie od 5 lat. Producenci samochodów decydowali się na otwieranie nowych fabryk na tych kluczowych dla nich rynkach, ponieważ oferowały lepszy potencjał wzrostu i niższe koszty.

Z badania wynika, że 90% nowych zdolności produkcyjnych w ciągu ostatnich 5 lat pojawiało się poza Ameryką Północną, Japonią i Europą Zachodnią. W 2002 r. moce produkcyjne Ameryki Północnej osiągnęły pułap 19,6 mln sztuk w 2002 roku i od tego czasu spadły o ok. 2 mln sztuk.

W 2008 r. łączne moce produkcyjne Brazylii, Rosji, Indii i Chin wzrosły do 20 mln sztuk.


Zobacz również